Nový Cadillac CTS je delší, uhlazenější, lehčí a poskytuje více prostoru. Téměř dokonalé rozložení váhy 50/50. Nejlepší výkon, točivý moment a poměr váha/výkon ve svém segmentu. Kontrola řízení a bezpečnostní systémy obsahují čtyři přístrojová rozvržení, Automatickou pomoc při parkování a Aktivní ochranu chodců. Na prodej v Evropě od začátku roku 2014
Cadillac CTS sedan třetí generace má na silnicích impozantní zjev a nabízí prvotřídní komfort, a to díky zcela novému designu, který jej činí delším, nižším a štíhlejším než jeho předchůdce. Stavba vysokovýkonného zadního pohonu oceněného ATS sportovního sedanu umožní Cadillacu přejít přímo do srdce prestižní třídy horních středně velkých prémiových sedanů.
“Zcela nový sedan Cadillac CTS z roku 2014 nabízí vypracovaný design, vzrušující výkon a sofistikovanou technologii,” řekl Tom Anliker, generální ředitel Cadillac Europe. “Vozidlo Cadillac CTS, které vždy bylo vrcholem programu Cadillacu se zvětšuje obrazně i doslova, aby vyzvalo na souboj ty nejlepší ve své třídě.”
“Při globálním růstu Cadillacu, poháněném rostoucí důvěryhodností svých produktů, nový Cadillac CTS pozdvihuje značku na novou úroveň,” dodal Anliker.
Silný postoj se snoubí s vypracovaným designem
Delší, nižší a atletičtěji vypadající proporce, představené na přelomovém sedanu Cadillacu, mají zásadní význam pro štíhlou estetiku vozu a harmonii vzhledu od předku až dozadu. Jsou odrazem výkonnostních charakteristik a technické vytříbenosti vozu.
Distinktivní, agresivní konstrukce kapoty s větší mřížkou chladiče a Cadillakovským hřebenem, krátké převisy a ostře zkosené čelní sklo patří mezi definující vnější rysy nového Cadillacu CTS.
Delší, Čelní mřížka a charakteristické svislé světelné prvky Cadillacu, včetně předního detailu osvětlení LED, se na CTS vyvinuly. Mřížka je širší s detailnější strukturou, zatímco světlomety, které přecházejí nahoru spolu s linií kapoty, zahrnují krystalické LED světlovody, které dodávají technologicky vyspělý vzhled a rovnoměrnější osvětlení. Světla LED se také používají k osvětlení klik dveří při odemykání zaparkovaného auta, u středového brzdového světla usazeného vysoko v zadní části, a osvětlení prostoru pro cestující.
Prostornější kokpit zaměřený na řidiče s integrovanou technologií a ručně vyráběné vybavení doplňuje vnější prvky. Zákazníci si mohou vybrat mezi sadou vnitřních prostředí, zdobených autentickým dřevem, uhlíkovými vlákny nebo hliníkem.
Vyhřívaná a odvětrávaná přední sedadla z kůže jsou standardně na všech stupních výbavy v Evropě, stejně jako čtyřcestné opěrky hlavy. Nová 20-polohová nastavitelná přední sedadla jsou také k dispozici podle úrovně vybavení vozidla.
Jsou zde dva displeje: osmipalcová obrazovka ve středové konzole spojuje řidiče s informačně řídícím systémem Cadillac User Experience (CUE), zatímco 12,3-palcový displej na nástrojovém panelu poskytuje rozhodující údaje o vozidle.
Uživatelé ocení různé funkční prvky pro uložení a pohodlí, včetně:
- přehrádku na rukavice, která se otevře po stisknutí tlačítka na středové konzole
- skrytý úložný prostor s porty USB, který lze uzamknout
- držáky nápojů ve středové konzole, které mohou být elektricky uzavřeny, když se nepoužívají
- standardní zvukový systém Bose
Lehká stavba je klíčem k působivému výkonu vozu Cadillac CTS
V Evropě se Cadillac CTS 2014 prodává s 2-litrovým motorem a šestistupňovou automatickou převodovkou. Přeplňovaný benzínový agregát vyvine 276 hp při 5500 ot/min a točivém momentu 400 Nm mezi 3,000 a 4,500 ot/min.
Zcela nový Cadillac CTS sedan váží o 128 kg méně než dobíhající model a má téměř dokonalé rozložení váhy 50/50. Strategickému uplatnění lehkých rysů se projevuje především na dveřích, nárazníku a struktuře přístrojové desky vyrobené z hliníku, stejně jako celohliníkové kapotě. Poprvé na CTS je standardní výbavou všech modelů Magnetic Ride Control, ultra-přesný vlastní systém tlumení v reálném čase.
Nový Cadillac CTS překonává hlavní konkurenty v kritických oblastech. Kromě toho, že poskytuje největší výkon, se ale také může pochlubit větším točivým momentem než kterýkoli z jeho bezprostředních konkurentů, a nejlepším poměrem kg/hp mezi 4-válcovými benzínovými motory ve své třídě.
Jeho nízká hmotnost, standardní přední brzdy Brembo, stejně jako optimální velikost brzda dává sedanu Cadillac CTS vynikající brzdný výkon.
Další hlavní výhody odpružení a řízení zahrnují:
- vícespojové vzpěry zavěšení MacPherson s dvojitým otočným designem
- pětispojové nezávislé zadní zavěšení kol
- dodatkový pohon všech kol
- prvotřídně elektricky vybavené od ZF Steering systems s proměnlivým posilovačem
Sofistikovaná technologie poskytuje skálopevnou bezpečnost
Sedan CTS spojuje komfort, pohodlí a bezpečnostní technologie s vnitřním ručně vyráběným vybavením a plavným designem. Řada dostupných aktivních bezpečnostních funkcí poskytuje upozornění, které zasahují v případě potřeby, aby pomohly zabránit srážce.
Jádrem intuitivních technologií CTS je Cadillac User Experience (CUE) a jeho osmipalcový barevný dotykový displej s vysokým rozlišením.
CUE přináší pohodlí inteligentních zařízení v automobilovém světě, která umožňují uživatelům snadný a bezpečný přístup k hudbě, telefonu a nejvyspělejší navigaci.
CUE se může pochlubit mnoha prvenstvími v automobilovém průmyslu, jako je snímání blízkosti, haptická zpětná vazba a vícedotykové ovládání. Prostřednictvím CUE lze připojit osobní zařízení – jako jsou chytré telefony a USB flash disky – což umožňuje uživatelům plný přístup k přehrávání playlistů, telefonním seznamu atd.
Bluetooth s hlasovým ovládáním je standardně součástí CUE, spolu s porty na USB a SD karty.
12,3-palcový, nastavitelný LCD displej s vysokým rozlišením doplňuje obrazovku CUE a podporuje aktivní bezpečnostní prvky CTS. Nahrazuje analogové měřicí přístroje s plně konfigurovatelnou clusterovou výbavou, která umožňuje uživatelům přizpůsobit informace a úroveň detailů, které potřebují.
Systém nabízí řidičům čtyři clusterová rozvržení – od základních až po ty zaměřené na výkon – každý z nich poskytuje hutnou, ostrou grafiku přizpůsobenou úrovni požadovaných informací o vozidle. Plnobarevný, konfigurovatelný displej v úrovni očí je také k dispozici.
Nový sedan CTS nabízí 10 airbagů jako standard, včetně duálního nasazení s nízkým rizikem pro cestující na předních sedadlech, který zabezpečuje většinu z trajektorie airbagu a míru nafouknutí v závislosti na velikosti cestujícího, jeho poloze a závažnosti havárie.
Automatické utažení pásu sedadla, stejně jako systém aktivní ochrany chodců jsou také standardním vybavením. Pokud dojde ke kolizi a chodec je v kontaktu s vozidlem, aktivní závěsy na kapotě jsou rozmístěny tak, aby vytvořily další deformační prostor pod kapotou. Tím se výrazně snižuje riziko nárazu těla na tvrdší složky nacházející se pod kapotou, jako např. k bloku motoru.
Balíček Driver Awareness, standardně dodávaný od Luxusní výbavy výše, obsahuje Cadillakem patentovanou technologii Safety Alert Seat. Používá vibrační pulsy na sedadle řidiče, aby upozornila řidiče na hrozící kolizi, nebo na vozidla v mrtvém úhlu výhledu z auta. Balíček také obsahuje:
- Varování před kolizí zepředu
- Automatickou přípravu na kolizi (s předplněním brzd)
- Upozornění na opuštění jízdního pruhu
- Upozornění na objekt ve slepé zóně
- Upozornění na křižující vozidlo zezadu
- Kameru se zadním výhledem s dynamickými pokyny
- Přizpůsobivé přední osvětlení
Nový sedan CTS je prvním Cadillakem nabízejícím automatického parkovacího asistenta, který umožňuje auto zaparkovat paralelních stáních. Používá ultrazvukové senzory k nalezení vhodného prostoru a manévrování s autem do prostoru. Řidičem pouze musí zařadit zpětný chod a šlapat na plynový pedál a brzdový pedál.
Zdroj: www.cadillac-praha.cz