Cadillac ATS-V Sedan

První dvojité turbo série V nabízí řidičské vlastnosti závodního vozu.

ZURICH – Cadillac představuje zcela nový ATS-V, který rozšiřuje oceňovanou škálu modelů ATS a posouvá elitní supervýkonnou sérii V značky Cadillac na další generaci.

Historicky první ATS-V, který je k dispozici jako sedan a kupé, představuje v rámci výroby, která začne na jaře 2015, ve své třídě nejlepší dvojité turbodmychadlo, komplexní designový kabát a výkon.

„Cadillac série V je nejlepším příkladem inovativního produktu značky Cadillac, a také nejčistším ztvárněním vášně která se skrývá v srdci této značky.“

ATS-V, který dorazí do Evropy na jaře 2015, je poháněný historicky prvním motorem s dvojitým turbodmychadlem, které se v sérii V objevilo. S odhadovaným výkonem 455 koní (339 kW) a točivým momentem 603 N.m. se motor stává nejvýkonnějším šestiválcem, který nabízí zrychlení 0-60 mph za 3,9 sekundy a nejvyšší rychlost přesahující 299 km/h. Model se opírá o osmirychlostní páčkovou automatickou převodovku s prvky jako je systém kontroly prokluzu kol „launch control“ a Performance Algorithm Shift.

Dvojitý turbo motor Cadillacu je doplněn kompletně novým podvozkem, zavěšením kol a pohonnou jednotkou, navrženými tak, aby z ATS-V udělaly jedno z nejagilnějších, nejlépe reagujících a daleko nejvýkonnějších vozidel, které na trhu jsou. Klíčové technologie zajišťující tento výkon zahrnují:

Vysokovýkonný brzdový systém Brembo vyvinutý tak, aby již přímo z výroby zajišťoval odolnost, konzistenci a účinnost na závodní trati

  • Třetí generace Magnetic Ride Control, zajišťující o 40 % rychlejší odezvy tlumení
  • Integrované asistenční systémy podvozku pro vyrovnané chování při cestování i na trati, zahrnující v daném segmentu jedinečný Performance Traction Management
  • Strukturální tuhost skeletu posílená o 25 % pro vyšší zatížení v zatáčkách
  • Řidičem volené provozní režimy pro cestování, sport a jízdu na trati
  • Třísložkové pneumatiky nabízející dokonalou přilnavost a delší životnost
  • Na přání sada aerodynamických doplňků zvyšujících přítlak
  • Funkční design karoserie pro chlazení pohonné jednotky a náležité aerodynamické vlastnosti
  • Interiér se sportovními sedadly a ergonomií zaměřenou na komunikaci řidiče s funkcemi klíčovými pro rychlou jízdu

„Jakožto historicky nejmenší a nejlehčí model série V, ATS-V nabízí skvělé propojení se svým řidičem, s výjimečnou hbitostí a intenzitou odezvy. Přizpůsobí se řidičovým preferencím: každý z volitelných módů byl navržen tak, aby nabídnul ten nejlepší výkon pro všechny jízdní scénáře, včetně závodní dráhy.“

Volitelný palubní Performance Data Recorder umožňuje řidičům ATS-V pořizovat HD videozáznam se zobrazením dat o jízdě na závodní dráze i mimo ni, a umožňuje tyto záznamy sdílet na sociálních médiích.

První motor s dvojitým turbodmychadlem v sérii V

S ještě výkonnější iterací Cadillacu Twin Turbo 3.6L V-6, ATS-V představuje první pohonný systém s dvojitým turbodmychadlem v historii série V. Exkluzivní výbava u Twin Turbo ATS-V je navržena tak, aby nabídla vyšší výkon ještě rychleji a déle ho udržela. Zde je to nejlepší co model nabízí:

  • Turbodmychadla s titanovo-hliníkovými turbínami s omezenou setrvačností a podtlakově ovládanými obtokovými ventily pro citlivější náběh točivého momentu
  • Kompresory uzpůsobené na špičkovou účinnost ve vysokých otáčkách pro optimální výkony na trati
  • Patentovaný nízkotlaký chladicí systém stlačovaného vzduchu, jenž zlepšuje účinnost plnění a maximalizuje plnicí tlak
  • Lehké titanové ojnice, omezující setrvačné síly rotujících součástí motoru a doplňující rychloběžná turbodmychadla

Cadillac Twin Turbo také nabízí vysoce výkonný systém mazání navržený tak, aby udržoval optimální tlak oleje a ventilaci během ostrých bočních manévrů typických pro závodní dráhu.

Pevnější základy a jízda blížící se závodní dráze

Základní struktura ATS je vysoce hmotnostně optimalizovaná a je navržena tak, aby splnila vyšší požadavky na výkon: série V nabízí vylepšení, které zajišťují lepší odezvu při zatáčení a vysokém točivém momentu – to vše daleko za hranicemi běžných modelů mimo sérii V.

Nové prvky zahrnují:

  • Unikátní motorová vzpěra
  • Zesílené prahy
  • Pevnější zadní vzpěry ramen a prahů
  • Unikátní hliníkový panel v přední části podvozku
  • Véčkové vzpěry v kapotě motoru

Výsledkem je o 25 procent vyšší strukturální tuhost skeletu než u modelů mimo sérii V, což přispívá k přesnějšímu ovládání a jasnější odezvě při zatáčení.

Se silnější strukturou karoserie, a s více než deseti lety zkušeností s výrobou modelů série V a CTS-Vracing – vyladili inženýři ATS-V ještě více směrem k lepší kontrole nad pohybem karoserie, která propůjčuje modelu agilnější charakter při zachování vynikajících jízdní kvality.

Klíčovým komponentem dvouúčelového výkonu tohoto auta jsou pneumatiky Michelin Pilot Super Sport, vyvinuté přímo pro ATS-V. Obsahují trojsložkový běhoun, který skvěle sedí na vozovce při jízdních situacích vyžadujících maximální výkon, při udržení vynikajících jízdních vlastností a prodloužené doby opotřebení.

Modely série V stojí na stejném podvozku jako modely ATS kupé a sedan, s rozvorem náprav 2775 mm, ale nabízí širší přední a zadní rozchod kol, jenž zlepšuje stabilitu, omezuje náklony karoserie a přispívá k přímějšímu dojmu z řízení.

Další prvky, které propůjčují modelu ATS-V duální dojem z řízení zahrnují:

  • Modifikované víceprvkové dvoukloubové závěsy předních kol se vzpěrami McPherson zajišťují rychlejší odezvy a zlepšenou kontrolu v zatáčkách, s využitím nových jízdních a řídících prvků, zatímco konvenční elastomerické silentbloky byly nahrazeny prvky s kuličkovými ložisky, tužší pružiny a stabilizátor – pro omezení náklonů karoserie o 20 %
  • Elektrický posilovač řízení ZF Steering Systems Servotronic II s proměnným účinkem a vyšší celkovou tuhostí systému pro dojem větší přesnosti a přesnější odezvy
  • Pětiprvkové závěsy zadních kol Cadillac mají nižší středovou polohu pohybů, pevnější kontrolu bočních sil a geometrii omezující „potápění“ při zrychlování, jež spolu se závěsy předních kol účinněji koriguje nežádoucí náklony karoserie. Doplňují je celkově tužší silentbloky, nová ramena, pružiny s vyšším předpětím a tužší stabilizátor.
  • Standardně dodávaný elektronicky řízený diferenciál s omezenou svorností přispívá k optimální trakci a maximálnímu zrychlení na výjezdu ze zatáčky
  • Masivnější díly kardanu a výraznější asymetrie zadních poloos (tužší na straně řidiče) omezuje negativní pohyby při prudké akceleraci
  • Vysokovýkonný brzdový systém Brembo vyvinutý tak, aby zajišťoval odolnost, konzistenci a účinnost na závodní trati. Soustava obsahuje robustní dvoudílné kotouče s průměrem 370 mm a šestipístkové třmeny vpředu a jednodílné kotouče s průměrem 339 mm a čtyřpístkové třmeny vzadu

CTS-V zároveň disponuje třetí generací soustav Magnetic Ride Control a Performance Traction Management. Pět řidičem volitelných provozních režimů nabízí v tomto segmentu jedinečnou stabilitu a kontrolu trakce typickou pro závodní vozy.

Systém Magnetic Ride Control „čte“ povrch vozovky tisíckrát za sekundu a odesílá údaje do magneto-reologickou kapalinou plněných tlumičů, čímž je schopen nezávisle upravovat charakteristiku tlumení na každém z kol. Třetí, vylepšená generace přináší o 40 % rychlejší reakce. Například při rychlosti 50 km/h třetí generace systému Magnetic Ride Control přepočítává optimální tlumicí síly na každém centimetru cesty.

cadillac-ats-v-sedan_2

Funkční design

Téměř každý vnější panel modelu ATS-V je unikátní, od čelní stěny a blatníků, přes kapotu a zadní spoiler až k prahovým lištám – každý z těchto prvků byl navržen tak, aby přispěl k vynikajícím vlastnostem tohoto auta.

Tyto jedinečné prvky zahrnují:

  • Lehká kapota z karbonových vláken, která disponuje větracím systémem, který nejen že odhání horký vzduch z motoru, ale pomáhá redukovat zdvih při vysokých rychlostech tím, že vede vzduch z chladiče ven přes kapotu, namísto toho aby jej nechal unikat pod autem
  • Unikátní čelní a zadní stěny poskytují optimální aerodynamiku, s většími otvory v masce chladiče na čelní stěně, které dodávají více vzduchu novému motoru s přeplňováním dvěma turbodmychadly. I typický, snadno rozpoznatelný vzor masky je řidší, tak, aby se k chladiči a soustavě tepelných výměníků dostalo více vzduchu.
  • Přední spoiler zlepšuje kontrolu nad vozem díky tlačení vzduchu proti čelu auta, namísto toho, aby unikal pod vozidlem, kde může způsobit nežádoucí zdvih
  • Širší blatníky, pod které se vejdou přední kola o velikosti 18×9 palců a zadní kola o velikosti 18×9,5 palců, obuté do pneumatik Michelin Pilot Super Sport
  • Hliníková kola, unikátní pro sérii V, jsou tenkostěnnými výkovky, jež přispívají k omezení neodpružených hmot pro větší agilitu a přímější reakce řízení na pokyny volantem
  • Prahové lišty a zadní spoiler jsou aerodynamicky optimalizovány.

K dispozici jsou též balíčky Carbon Fiber a Track, které nabízí novou úroveň aerodynamických vlastností a optimalizovanou hmotnost. Balíček Carbon Fiber obsahuje agresivnější přední spoiler, ventilační otvory v kapotě a zadní difuzor, včetně kompozitních prodloužených prahů a vyššího zadního spoileru v tělové barvě. Balíček Track zahrnuje všechny komponenty balíčku Carbon Fiber, a navíc Performance Data Recorder a tenkostěnnou baterii.

Lehké hliníkové ráfky a brzdové třmeny jsou nabízeny ve třech povrchových úpravách, tak, aby si majitelé ATS-V mohli sami upravit vzhled svého auta.

Pracoviště orientované na řidiče

Aura preciznosti, inspirovaná závodními auty, se odráží i v interiéru, v němž se ke slovu dostává špičkový design a to, jak spolu klíčové komponenty hrají dohromady: vše tak přispívá k závodnímu projevu vozu.

Nově jsou k dispozici polohovatelné přední sedadla Recaro s 16 režimy, které se tak stávají základním pilířem dojmu z jízdy: dravé, polohovatelné podhlavníky, pomáhají udržet řidiče a spolujezdce ve správné poloze během ostrého zatáčení. Nabízí též velmi luxusní pocit při sezení: jsou střiženy z hovězí Mulan kůže se semišovými prvky a zadním čelem z mikrovláken.

Zbytek interiéru obsahuje ručně šité a střižené prvky z dílny Cadillac, včetně dekorativního šití, autentických materiálů a karbonových mikrovláken. V nabídce jsou tři barevné kombinace: uhlově černá, uhlově černá se šafránovými detaily a světle platinová s uhlově černými detaily.

ATS-V také nabízí unikátní 5.7 palců široký palubní displej se třemi okny, s grafikou série V a výrazným interface palubních přístrojů. Je též vybaven nejnovějšími konektivními technologiemi firmy Cadillac, včetně:

  • Konektivitu Bluetooth telefonů a audiozařízení s rozpoznáváním hlasových pokynů
  • Audiopřevaděč textu konvertující příchozí textové zprávy do předčítání skrze reproduktory audiosoustavy
  • Zdířky USB a AUX a sloty na karty SD

Přídavný Performance Data Recorder je ovládán prostřednictvím barevné dotykové obrazovky CUE: pořízený záznam je pak možno zhlédnout přímo na obrazovce jakmile vůz zastaví.

Zdroj: www.cadillac-praha.cz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *