Nejspolehlivější vozy podle ADACu. Jsou mezi nimi i škodovky?

Chystáte-li se na koupi staršího auta, jistě vás napadlo, že není od věci porovnat spolehlivost jednotlivých značek a potažmo i modelů. V praxi se samozřejmě může porouchat i obecně velmi spolehlivý vůz, ale přesto není od věci sledovat statistiky a do jisté míry se jimi řídit. Minimálně daty, která má k dispozici německý autoklub ADAC. Platí za uznávanou autoritu a spousta motoristů výsledky nejrůznějších testů bedlivě sleduje.

Co se týče spolehlivosti automobilů, ADAC vydal v roce 2016 velký přehled 125 modelů s datem výroby 2006 až 2013. Využil údaje od „žlutých andělů“, kteří každoročně pomohou milionům zoufalých motoristů.

Z přehledu jasně vyplynulo, že nejspolehlivějšími vozy jsou ty, které mají na čelní masce loga německých automobilek. Respektive až na modely značky Opel – ty se naopak umístily na posledních pozicích společně s italskými Fiaty a francouzskými vozy značek Peugeot a Citroen.

Pokud se vám při výběru ojetiny dostala do hledáčku škodovka, jistě vás zajímá, jak v přehledu obstála. Většina modelů získala průměrné až lehce nadprůměrné hodnocení. Dotázaný servis Škoda Praha však upozornil, že většinou rozhoduje to, zda se majitel o své vozidlo náležitě stará. Příkladná péče a včasná výměna opotřebovaných dílů je prevencí před rozsáhlejšími a finančně nákladnějšími opravami.

Výrobní vady se u škodovek projevují jen zřídkakdy. Mnohem častějším důvodem pro výjezd žlutých andělů je vybitá baterie. V celkovém počtu nehod dokonce zaujímá celou třetinu. Zajímavé je, že se obvykle jedná o vozy staré šest až sedm let. Autoservis Škoda upřesnil, že právě po tak dlouhé době bývá životnost původní baterie u konce a je vhodné pořídit novou.

Zatímco špatná autobaterie patří k těm lepším poruchám, na opačném konci seznamu častých závad najdete problémy s řídící jednotkou motoru. Ty může vyřešit pouze servis.