Při provozu vozidla mimo zpevněné cesty, např. ve stavbenictní, při údržbě silnic, plynovodů či elektrického vedení, ale také při přepravě produktů zemědělské výroby a dalších náročných činnostech, kdy je nutná zvýšená adheze a průchodnost terénem, již nestačí běžná konfigurace náprav 4×2. V tomto provozu najde uplatnění plně pohonná verze AVIA D120 4×4. Díky robustní konstrukci přední poháněné nápravy, která se osvědčila i v tak náročném testu, jakým je seriál trucktrialových závodů, představuje AVIA D120 4×4 ideální řešení pro dopravu mimo zpevněné cesty..
Motor
Srdcem vozidla AVIA řady D je čtyřválcový motor Cummins řady ISBe4.5E5 splňující emisní normu EURO 5 pomocí Selektivní Katalytické Redukce (SCR) za použití vstřikování AdBlue kapaliny. Tyto motory se vyznačují vysokou spolehlivostí, nízkou spotřebou a nízkými provozními náklady. Výfuková brzda s ovládáním pod volantem.
Převodovka
Převodovka ZF6S850 mechanická plně synchronizovaná, 6 ti stupňová, řazení lanovody, s přípravou pro montáž pomocného pohonu agregátů nástavby.
Rozvodovka
Praga 2P150, silniční a terénní převod, redukovaný terénní převod se stálým rozdělením hnací síly 50:50 mezi hnané nápravy
Kabina
Celokovová, z pozinkovaných plechů, antikorozní ochrana kataforézou, sklopná vpřed, pravo i levostranné řízení, uložená na 4 odpružených bodech – vpředu v pryžových pouzdrech, vzadu vinutými pružinami s tlumiči a automatickými hydraulickými zámky. Přední víko plastové otevírací pro denní kontrolu. Barvy dle RAL vzorníku. Standardní osvětlení, mlhová světla (za příplatek). Vnější zrcátka odpovídající směrnici EC 2003/97/EC.
Vzduchem odpružené sedalo řidiče, dvojitá sedačka spolujezdce nebo vzduchem odpružené sedadlo spolujezdce. Mechanicky nastavitelný sloupek řízení. Rychloměr v km/h a v mil/h, digitální tachograf, elektrické ovládání zrcátek oken a zamykání (za příplatek), manuální klimatizace (za příplatek). Sluneční clony, úložné prostory, příprava pro autorádio (repro + anténa), tempomat.
Podvozek
Přední náprava Excalibur Army, zadní nápravy Albion nebo Arvin Meritor, uzávěrka diferenciálu přední i zadní nápravy. Žebřinový rám z U profilů nýtovaný za studena a šroubovaný, příčky z otevřeného profilu. Dva rozvory, nádrž 120, držák rezervního kola v zadním převisu (dle rozvoru), nádrž na AdBlue 30 litrů.
Technické parametry:
Motory
Typ |
Cummins ISB4.5E5 185 |
Cummins ISB4.5E5 207 |
Charakteristika |
Vznětový motor s akumulačním vstřikováním paliva Common Rail, přeplňovaný turbodmychadlem a mezichladičem nasávaného vzduchu, SCR systém úpravy výfukových plnů |
Uspořádání válců |
4 v řadě |
Ventily |
4 v každém válci |
Zdvihový objem |
4.462 cm3 |
Vrtání x Zdvih |
107 x 124 mm |
Max.výkon |
185 HP (136kW) při 2300 ot/min |
207 HP (152kW) při 2500 ot/min |
Max.kroutící moment |
700 Nm při 1200 – 1700 ot/min |
760 Nm při 1400 – 1800 ot/min |
Spojka
Spojka |
Jednokotoučová disková suchá ZF SACHS, průměr 362 mm, hydraulicky ovládaná s pneumatickým posilovačem |
Převodovka
Typ |
ZF 6S850 |
Řazení |
plně synchronizovaná |
Počet převodových stupňů |
6 + 1 vzad |
Převodové poměry |
1°-6,72:1 ; 2°-3,68:1 ; 3°-2,15:1 ; 4°-1,41:1 ; 5°- 1,00:1 ; 6°- 0,79:1 ; R°6,03:1 |
Rozvodovka
Typ |
Praga 2P150 |
Řazení |
vzduchově ovládané |
Počet převodových stupňů |
2, silniční 4×2, terénní redukovaný 4×4 |
Převodové poměry |
1:1 silniční, 1:1,93 terénní redukovaný se stálým rozdělením hnací síly 50:50 mezi hnané nápravy |
Nápravy
Přední |
Excalibur Army |
Zadní |
Albion SR 5.25 nebo SR 8.20 nebo Arwin Meritor |
Převodové poměry zadní nápravy |
4,10 nebo 4,56 |
Pérování |
přední i zadní půleliptickými parabolickými pery |
Brzdy
Specifikace |
vzduchové WABCO PAN 17, ABS systém, čtyřcestný ventil,zátěžový regulátor |
Řízení
Řízení |
ZF kuličkové s nuceným oběhem, posilovač |
Celková hmotnost vozidla / maximální hmotnost vozidla v soupravě
|
celková hmotnost podvozku |
celková hmotnost soupravy s vlekem do 3.500 kg |
celková hmotnost soupravy s vlekem nad 3.500 kg |
D120 |
11.990 kg |
15.490 kg |
21.990 kg |
Elektrický systém
Specifikace |
2x12V Akumulátor 120Ah, odpojovač akumulátorů, alternátor 28V/80A, spouštěč 24V/4kW, měnič 24/12V |
Zdroj: www.avia.cz