Nová Giulia Quadrifoglio je víc než jen nejvýkonnější cestovní Alfa Romeo všech dob. Představuje úchvatnou kombinaci techniky, inženýrství a emocí, kterou dokáže nabídnout pouze legendární značka, jakou je Alfa Romeo.
Nová Giulia Quadrifoglio hrdě nese logo, které se zrodilo před více než sto lety v roce 1910 a dodnes je symbolem naprosté výjimečnosti. Od svých konkurentů se odlišuje skutečnou vášní pro motorizmus. K tomu přidává energičnost, nejmodernější technologie a špičkovou úroveň řemeslného zpracování.
Exteriér
Design nové Giulie Quadrifoglio je čistý, bez výstřelků a krajností. Je velmi osobitý a vyznačuje se typickými rysy značky: ikonickou maskou ve tvaru trojlístku a agresivním designem kapoty a boků s výraznými blatníky. Rozsáhlé využití uhlíkového kompozitu pro střechu, kapotu, zadní spoiler nebo boční prahové nástavce propůjčuje Giulii Quadrifoglio závodního ducha. Architekturu vozu tvoří pohon zadních kol a dokonalé rozložení hmotnosti na nápravy, kokpit posunutý co nejvíce dozadu, dlouhá přední kapota a široká maska chladiče. Nic zde není nadbytečné. Vše je v nejčistším, nezaměnitelném duchu
Interiér
Giulia Quadrifoglio je maximálním vyjádřením tvůrčího přístupu k designu, který se vyznačuje optimální rovnováhou mezi potřebou člověka, přírodou a konstrukčními zákonitostmi. Řidič nové Giulie Quadrifoglio je centrem všeho, je hlavním prvkem celého kokpitu, který byl navržen podle stejné filozofie jako karoserie. Interiér je minimalistický, využívá prvotřídní materiály jako uhlíkový kompozit a kůži a také technologie, které se podílejí na harmonickém vztahu člověka a stroje.
Detaily nové Giulie Quadrifoglio se v mnohém podobají těm, které nalezneme v supersportovních vozech. Ergonomická a ultralehká sedadla Sparco kombinují vyspělé technologie, špičkový komfort a příkladnou oporu těla.
Volant s červeným startovacím tlačítkem je čalouněný vysoce kvalitní kůží. Ergonomické ovladače, infotelematika a pozice za volantem se podílejí na dokonalé symbióze řidiče a vozidla, a to s jediným cílem: dosáhnout naprosto precizní ovladatelnosti a jedinečného požitku z jízdy.
Technologie
Technologie nové Giulie Quadrifoglio byly vytvořené s cílem zvýšit výkon a poskytnout intenzivnější požitek z jízdy. Vztah člověka a stroje je zásadní filozofií všech inovací, které tak dokonale doplňují tělo, mysl a srdce řidiče.
Systém Alfa™ Chassis Domain Control (CDC) je mozkem celé Alfy Romeo Giulia Quadrifoglio a jeho jediným posláním je kontrola dynamiky vozu. Řídí celou řadu podsystémů, včetně ESP, Alfa™ DNA Pro, Alfa™ Active Torque Vectoring, Alfa™ Active Aero Splitter, integrovaného brzdového systému (IBS) a aktivního zavěšení Alfa™ Active Suspension. Těmto systémům přiřazuje konkrétní úkoly pro dosažení co nejlepší možné dynamiky.
Bezpečnost – Nová Giulia Quadrifoglio kombinuje vzrušení z jízdy v té nejčistší podobě a špičkovou úroveň bezpečnosti, která přispívá ke klidu a komfortu posádky. Standardní výbava zahrnuje systém varování před čelním nárazem (FCW) s autonomním nouzovým brzděním (AEB) včetně funkce detekce chodů, dále sledování jízdních pruhů (LDW), tempomat s omezovačem rychlosti, monitoring mrtvého uhlu (BSM) s detekcí křížení dráhy za vozidlem, zadní couvací kameru s dynamickým naváděním a parkovací senzory.
IBS – U nové Giulie se ve světové premiéře představuje nový elektromechanický systém, který kombinuje systém kontroly stability a tradiční výkonné brzdy: integrovaný brzdový systém (IBS). Nejenže zaručuje významnou optimalizaci hmotnosti a snížení vibrací v brzdovém pedálu, ale i okamžitou odezvu. Tím zajišťuje rekordně krátkou brzdnou dráhu: ze stokilometrové rychlosti vůz zastaví na pouhých 32 metrech.
Infotelematika – Nová Giulia Quadrifoglio využívá zcela novou generaci infotelematického systému s 6,5palcovým displejem s vysokým rozlišením, rozhraním Bluetooth, vstupem USB a ovládáním na volantu.
Tato další ukázka dokonalého vztahu člověka a stroje je obsluhovatelná intuitivním otočným ovladačem Rotary Pad. Na přání lze vůz vybavit špičkovým infotelematickým systémem 8.8“ Connect 3D Nav s digitálním tunerem DAB a 7palcovým barevným TFT displejem mezi kontrolními ukazateli.
Nová Giulia Quadrifoglio může obsahovat také špičkový audio systém Sound Theatre od společnosti Harman Kardon o výkonu 900 W, který je rozdělen mezi 14 reproduktorů
Hnací ústrojí
Nová Giulia Quadrifoglio není jen nejrychlejším silničním sedanem, který kdy Alfa Romeo vyrobila. Důležitější je to, že tento model dokáže zprostředkovat za volantem vzrušení v té nejčistší podobě. Vše je zde totiž navrženo pro nekompromisní potěšení z jízdy. Nová Giulia Quadrifoglio přináší pocit svobody, který pramení především z jejího srdce: hnacího ústrojí.
Motor
Srdcem nové Giulie Quadrifoglio je zážehový přeplňovaný motor 2.9 V6 bi-turbo s rozevřením řad válců v úhlu 90°. Tento agregát poskytuje výkon 510 k a točivý moment 600 Nm v rozmezí 2500 až 5000 ot./min.
Nový motor byl navržený v úzké spolupráci s Ferrari. Vyroben je kompletně z hliníku a kromě toho, že poskytuje mimořádnou sílu, je i pozoruhodně lehký.
Převodovka
Nová Giulia Quadrifoglio využívá manuální šestistupňovou převodovku, která byla navržena s jediným cílem: poskytnout řidiči maximální kontrolu.
Je lehká a přesná, což s mimořádně citlivým řízením poskytuje úchvatné emoce a potěšení z jízdy, které nemají v této kategorii obdoby.
ALFA™ ACTIVE TORQUE VECTORING
Nová Giulia Quadrifoglio je vybavena inovativním systémem, který zajišťuje optimální distribuci točivého momentu na oba zadní hřídele pomocí elektronicky řízeného diferenciálu s dvojicí spojek. Výsledkem je lepší trakce a mnohem jistější ovladatelnost, a to i při vyšších rychlostech, v zatáčkách a na jakémkoliv povrchu.
ALFA™ DNA PRO
Nový volič Alfa™ DNA Pro spolupracuje se systémem Alfa™ Chassis Domain Control. Ten průběžně přizpůsobuje chování vozu zvolenému jízdnímu režimu:
- RACE: aktivuje funkci overboost a vylepšuje zvuk motoru pro sportovní jízdu zejména na okruhu.
- DYNAMIC: poskytuje ostřejší brzdění a odezvu řízení pro sportovní jízdu na silnici.
- NATURAL: nastavení charakteristické komfortním odpružením pro dokonalou rovnováhu během běžného ježdění.
Zdroj: www.alfaromeo.cz