BMW i systematicky podporuje vývoj dlouhodobě udržitelné elektromobility a ještě více ji přizpůsobuje praktickému využití v každodenním životě. Kromě již zavedeného BMW i3 s 60 Ah akumulátorem je nově v nabídce druhý model s delším dojezdem, který je vybaven akumulátorem s kapacitou 94 Ah. Zatímco BMW i3 (60 Ah) poskytuje v běžném provozu dojezd až 130 kilometrů (v oficiálním měřicím cyklu NEDC: 190 km), BMW i3 (94 Ah) dojede na jedno nabití do vzdálenosti 200 km (NEDC: 300 km). To z BMW i3 vytváří nejen spolehlivého společníka pro jízdu ve městě, ale také to představuje skvělé řešení individuální dopravy pro každodenní dojíždění mezi domovem a kanceláří – včetně občasné objížďky.
Pokud je úroveň nabití akumulátoru nízká, o nabíjení se BMW i3 postará automaticky. Využijete dobu, kdy máte vůz zaparkovaný doma, k jeho pohodlnému nabití během několika hodin pomocí standardního nabíjecího kabelu (režim 2), nebo prostřednictvím nabíječek BMW i Wallbox.
Jizdí profily
BMW i3 je nyní v nabídce ve dvou provedeních: etablované BMW i3 (60 Ah) s dojezdem až 130 km v každodenním provozu (oficiální měřicí cyklus NEDC: 190 km) a BMW i3 (94 Ah) s dojezdem až 200 km (NEDC: 300 km).
Dva jízdní profily – City a Commuter – představují dvě typická využití BMW i3 (60 Ah) a BMW i3 (94 Ah), a to jak v létě, tak i v zimě. Profil City je určen pro cesty v okolí města a je ovlivněn častými fázemi rekuperace energie a zastávkami. Společně s častým brzděním je pro tento profil typická rychlost v rozmezí 0 až 60 km/h. Profil Commuter tvoří z jedné třetiny provoz v hustém provozu, z jedné třetiny jízda na okresních silnicích a z jedné třetiny jízda na dálnici. V závislosti na zvoleném profilu se dojezd BMW i3 se zařízením na prodloužení dojezdu Range Extender může lišit až o 10 kilometrů.
Dojezd
Většina lidí ujede méně, než si myslí: v průměru absolvujeme autem denně mezi 35 a 50 kilometry. BMW i3 je nyní v nabídce ve dvou provedeních: etablované BMW i3 (60 Ah) s dojezdem až 130 km v každodenním provozu (oficiální měřicí cyklus NEDC: 190 km) a BMW i3 (94 Ah) s dojezdem až 200 km (NEDC: 300 km). Dojezd obou modelů je třikrát až čtyřikrát větší než průměrná denně ujetá vzdálenost. I tak ale nenecháváme nic náhodě. Spolehlivý program analyzuje všechny faktory, které jsou klíčové pro přesný výpočet dojezdu vozu. Patří mezi ně jízdní styl, topografie trasy, teplota, zvolený jízdní režim, plánování trasy, stejně tak jako klimatizování a vyhřívání vozu. To znamená, že vždy máte k dispozici přesné informace o aktuálním dojezdu a cílové destinace dosáhnete pohodlně a bezpečně.
Akční rádius vozu lze v případě potřeby zvětšit pomocí zařízení pro prodloužení dojezdu: malý a tichý dvouválcový motor pohání generátor, který v případě potřeby udržuje vysokonapěťový akumulátor nabitý na konstantní úrovni.
Nabíjení doma
Elektrizující radost z jízdy v podstatě začíná už v průběhu procesu nabíjení. Je-li nabití vašeho vysokonapěťového akumulátoru nízké, lze vůz pohodlně nabít doma. Jednoduše připojte BMW i3 standardním nabíjecím kabelem do běžné domácí 230V zásuvky a jeho vysokonapěťový akumulátor se na 80 % své kapacity nabije za méně než 8 hodin.
S nabíjecími stanicemi BMW i Wallbox, které vám s potěšením namontuje naše instalační služba, je nabíjení ještě rychlejší a pohodlnější. V závislosti na modelu bude možné vaše BMW i3 nabít na 80 % kapacity za méně než tři hodiny. To je možné díky obzvláště vysokému nabíjecímu výkonu nové nabíječky BMW i Wallbox s výkonem zvětšeným na 11 kW přímo pro BMW i3 (94 Ah).
Tato domácí nabíjecí stanice současně umožňuje používat zelenou elektřinu a elektřinu z vlastních solárních panelů. Tím je nabíjení rychlejší a ještě odpovědnější k životnímu prostředí
Udržitelnost
K trvale udržitelné změně světa je zapotřebí víc, než jen jízda bezemisními automobily. Když jsme vymýšleli hodnotový řetězec pro BMW i3, činili jsme tak od začátku do konce se zaměřením na trvalou udržitelnost – od fáze počátečního vývoje po proces výroby. To znamená, že si můžete být jisti, že radost z jízdy, kterou zažíváte za volantem BMW i3, je plně udržitelná.
Od prvních fází procesu vývoje jsme celý koncept vozu směřovali k efektivní a trvale udržitelné elektromobilitě. Obnovitelné a recyklované materiály pomáhají chránit životní prostředí a nahrazují konvenční materiály, jako jsou plasty.