Cadillac CTS-V

Nový Cadillac CTS-V zvládne 320 km/h a má 640 koní

Z továrny rovnou na závodní dráhu, se sofistikovaným chováním na silnici.

ZURICH – Cadillac představuje zbrusu novou generaci CTS-V, nejvýkonnější model ve své 112-leté historii, který je nejnovějším přírůstkem v třídě elite – třídě nejvýkonnějších prémiových aut.

CTS-V se v Evropě představí na jaře roku 2016: se silou 640 koní (477 kW), točivým momentem 855 N.m. a nejvyšší rychlostí odhadovanou na 320 km/h předčí své předchůdce, a je vlajkovou lodí značky, která si zakládá na nových trendech a inovacích. Jde o třetí generaci vysoce ceněného prémiového sportovního sedanu, který se před deseti lety představil v rámci nové série V elite – zbrusu nový Cadillac pro novou generaci sportovních nadšenců.

Komplexní modernizace dělají z CTS-V prakticky dvě auta v jednom: prémiový sedan se sofistikovaným chováním na silnici a sportovní auto, které si přímo z továrny troufne na závodní dráhu. S tímto modelem se také představuje nový osmiválec o obsahu 6.2L s turbokompresorem, opírající se o páčkovou, osmirychlostní automatickou převodovku, včetně funkce „launch control“ a Performance Algorithm Shifting.

S novou, špičkovou pohonnou jednotkou se CTS-V dostane z 6 na 60 mph za 3,7 sekundy.

Design a podvozek vybroušený tak, že si troufne i na závodní trať, doplněný pohonnou jednotku s turbokompresorem: to vše přispívá u CTS-V k vynikajícímu výkonu a jízdním vlastnostem, které pomáhají modelu překonávat nové výzvy, bez nutnosti speciálních úprav a modifikací. Klíčové prvky tohoto modelu zahrnují:
  • Standardní kapota z karbonových vláken, k dispozici též karbonové větrací mřížky, přední a zadní spoiler a zadní difuzér pro lepší aerodynamické vlastnosti
  • Vysokovýkonný brzdový systém Brembo vyvinutý tak, aby již přímo z výroby zajišťoval odolnost, konzistenci a účinnost na závodní trati
  • Třetí generace Magnetic Ride Control, zajišťující o 40 % rychlejší odezvy tlumení
  • Integrované asistenční systémy podvozku pro vyrovnané chování na při cestování i na trati, zahrnující v daném segmentu jedinečný Performance Traction Management
  • Strukturální tuhost skeletu posílená o 25 % pro vyšší zatížení v zatáčkách
  • Řidičem volené provozní režimy pro cestování, sport a jízdu na trati
  • Třísložkové pneumatiky Michelin Pilot Super Sport nabízející dokonalou přilnavost a delší životnost
  • Interiér orientovaný na co nejvyšší výkon, se semišovými prvky a karbonovými mikrovlákny s matnou úpravou, k dispozici též profesionální sedadla RECARO pro ještě větší požitek z jízdy
  • Pokročilé bezpečností a parkovací technologie, včetně předního kamerového systému nabízejícího pohled na obrubník, který zprostředkovává vizuální informace o obrubnících tak, aby byl chráněn přední spoiler; automatický parkovací asistent, který pomůže při navedení do rovnoběžných a kolmých parkovacích míst; upozornění o slepých úhlech a přední kolizi, a udržení se v jízdním pruhu

Palubní Performance Data Recorder dále umožňuje řidičům ATS-V pořizovat HD videozáznam se zobrazením dat o jízdě na závodní dráze i mimo ni, a umožňuje tyto záznamy sdílet na sociálních médiích.

cadillac-cts-v-_2

Výkonnější osmiválec s přeplňováním turbokompresorem

Sílu, která v novém modelu CTS-V dřímá, mu dodává zbrusu nový, osmiválec o objemu 6,2L s přeplňováním turbokompresorem: ten nabízí efektivnější výkon než předcházející motor Cadillac s turbokompresorem. Obsahuje efektivnější a kompaktnější 1,7 l turbokompresor, který je doplněn přímým vstřikováním a systémem Active Fuel Management (deaktivace válců).

CTS-V doplňuje osmirychlostní automatická převodovka vyladěná do ohromující rychlosti odezvy při řazení. Menší přechody mezi rychlostmi udržují motor v nejoptimálnější hladině otáček, čímž je ještě více využita síla motoru s turbodmychadlem – to vše vám zaručí povznášející pocit z jízdy a ještě větší efektivitu.

Nová převodovka 8L90 nabízí manuální kontrolu prostřednictvím volantových páček a systém Performance Algorithm Shifting, který zaručí kvalitu řazení, která se může srovnávat s duálními/poloautomatickými převodovkami, na které jste zvyklí u prémiových sedanů, avšak při zachování plynulosti a jemnosti klasického automatu s měničem točivého momentu.

Pevnější konstrukce vylepšující ovládání pohybů karoserie

Skelet karoserie CTS byl rozsáhle optimalizován a navržen tak, aby odpovídal zvýšeným nárokům na vysoké jízdní výkony, s řadou vylepšení vyvinutou u série V pro reakce na rychlé průjezdy zatáček a vyšší přísun točivého momentu.

Modifikace verzí série V zesilují tuhost skeletu o 25 % pro přesnější ovládání a řízení – a jistější dojem z vozidla, jež přenáší sílu přes svoji výjimečnou pevnost.

Pro závodní trať vybroušený podvozek

CTS-V sdílí podvozek se stejným rozvorem náprav 2910 mm s běžnými CTS, ale má širší rozchod kol vpředu i vzadu, jenž zlepšuje stabilitu, omezuje náklony karoserie a přispívá k přímějšímu dojmu z řízení.

Devatenáctipalcové ráfky jsou obuty do speciálně vyvinutých pneumatik Michelin Pilot Super Sport, které rozšiřují půdorys CTS-V a umožňují dosáhnout bočního zrychlení bezmála 1g. Lehké ráfky z hliníkové slitiny, široké 9,5 palce vpředu a 10 palců vzadu, jsou tenkostěnnými výkovky, jež přispívají k omezení neodpružených hmot pro větší agilitu a přímější reakce řízení na pokyny volantem.

Ráfky jsou v podstatě o 45 % tužší než u předchozího CTS-V, přičemž pneumatiky Michelin disponují třísložkovým běhounem zajišťujícím dokonalou přilnavost v rychlé jízdě, ale nabízejícím zároveň i skvělou úroveň jízdního komfortu a snížené opotřebení.

Dalšími prvky přispívajícími u CTS-V k jeho citlivému, čitelnému a pro závodní trať uzpůsobenému chování jsou:

  • Modifikované víceprvkové dvoukloubové závěsy předních kol se vzpěrami McPherson zajišťují rychlejší odezvy a zlepšenou kontrolu v zatáčkách, zahrnují kapalinové silentbloky, zatímco konvenční elastomerické silentbloky byly nahrazeny prvky s kuličkovými ložisky, tužší pružiny a stabilizátor – pro omezení náklonů karoserie o 20 %
  • Elektrický posilovač řízení ZF Steering Systems Servotronic II s proměnným účinkem a o 14 % vyšší celkovou tuhostí systému pro dojem větší přesnosti a přesnější odezvy
  • Pětiprvkové závěsy zadních kol Cadillac mají nižší středovou polohu pohybů, pevnější kontrolu bočních sil a geometrii omezující „potápění“ při zrychlování, jež spolu se závěsy předních kol účinněji koriguje nežádoucí náklony karoserie. Doplňují je celkově tužší silentbloky, nová ramena, pružiny s vyšším předpětím a tužší stabilizátor.
  • Standardně dodávaný elektronicky řízený diferenciál s omezenou svorností přispívá k optimální trakci a maximálnímu zrychlení na výjezdu ze zatáčky
  • Masivnější díly kardanu a výraznější asymetrie zadních poloos (tužší na straně řidiče) omezuje negativní pohyby při prudké akceleraci
  • Vysokovýkonný brzdový systém Brembo vyvinutý tak, aby zajišťoval odolnost, konzistenci a účinnost na závodní trati. Soustava obsahuje robustní dvoudílné kotouče s průměrem 390 mm a šestipístkové třmeny vpředu a jednodílné kotouče s průměrem 365 mm a čtyřpístkové třmeny vzadu

CTS-V zároveň disponuje třetí generací soustav Magnetic Ride Control a Performance Traction Management. Čtyři řidičem volitelné provozní režimy – Tour, Sport, Track a Snow – nastavují prvky systémů elektronického řízení jednotlivých skupin vozu podle aktuálních provozních podmínek. Performance Traction Management je aktivní v režimu Track a zajišťuje pět stupňů nastavení regulace přísunu točivého momentu a brzdné síly.

Magnetic Ride Control „čte“ povrch vozovky tisíckrát za sekundu a odesílá údaje do magneto-reologickou kapalinou plněných tlumičů, čímž je schopen nezávisle upravovat charakteristiku tlumení na každém z kol. Třetí, vylepšená generace přináší o 40 % rychlejší reakce. Například při rychlosti 50 km/h třetí generace systému Magnetic Ride Control přepočítává optimální tlumicí síly na každém centimetru cesty.

Funkční úprava

Téměř každý díl karoserie CTS-V je unikátní, od nárazníků a blatníků, až po kapotu, zadní spoiler a prahy – každý z těchto prvků byl navržen tak, aby podpořil výtah, vylepšené chlazení či obojí.

Tyto jedinečné prvky zahrnují:
  • Lehká kapota z karbonových vláken, která disponuje větracím systémem, který nejen že odhání horký vzduch z motoru, ale pomáhá redukovat zdvih při vysokých rychlostech tím, že vede vzduch z chladiče ven přes kapotu, namísto toho aby jej nechal unikat pod autem
  • Unikátní čelní a zadní stěny poskytují optimální aerodynamiku, s většími otvory v masce chladiče na čelní stěně, které dodávají více vzduchu novému motoru s přeplňováním dvěma turbodmychadly. I typický, snadno rozpoznatelný vzor masky je řidší, tak, aby se k chladiči a soustavě tepelných výměníků dostalo více vzduchu.
  • Přední spoiler zlepšuje kontrolu nad vozem díky tlačení vzduchu proti čelu auta, namísto toho, aby unikal pod vozidlem, kde může způsobit nežádoucí zdvih
  • Širší blatníky, pod které se vejdou široká 19-palcová kola, obutá do pneumatik Michelin Pilot Super Sport
  • Prahové lišty a zadní spoiler jsou aerodynamicky optimalizovány.
  • Hliníková kola a brzdové třmeny jsou k dispozici ve třech povrchových úpravách – majitel si tak může vzhled CTS-V přizpůsobit přesně dle svých představ.

Dostupná verze z uhlíkového vlákna posouvá aerodynamický výkon na další úroveň. Tento balíček obsahuje agresivnější přední spoiler, ventilační otvory v kapotě a zadní difuzor a spoiler.

Kabina zaměřená na výkon

Víceúčelovost CTS-V se odráží v interiéru, kde se snoubí design a klíčové komponenty zaměřené výhradně na ergonomii výkonného vozu

CTS-V disponuje standardními, plně nastavitelnými, vyhřívanými předními sedačkami z anilinové kůže a semišovými vložkami a opěrkami. K dispozici jsou i přední sedačky Recaro dodávané s dravými, polohovatelnými podhlavníky, které pomáhají udržet řidiče a spolujezdce ve správné poloze během ostrého zatáčení. Nabízí též velmi luxusní pocit při sezení: jsou střiženy z hovězí Mulan kůže se semišovými prvky a zadním čelem z mikrovláken.

V CTS-V najdeme jedinečnou verzi 12,3 palcového displeje s grafikou série V, výrazným interface palubních přístrojů a barevným, konfigurovatelným displejem na předním skle. Dále je vybaven nejnovějšími technologiemi Cadillac pro připojení.

  • CUE s připojením Bluetooth a rozeznáním hlasu
  • Navigace s prostorovým zvukem Bose Surround Sound
  • Siri Eyes Free s převodem příchozích zpráv do mluvené řeči přehrávané z audiosystému vozu.
  • Bezdrátové nabíjení mobilního telefonu
  • OnStar 4G LTE připojení s vestavěným Wi-Fi hotspotem (v USA)

Přídavný Performance Data Recorder je ovládán prostřednictvím barevné dotykové obrazovky CUE: pořízený záznam je pak možno zhlédnout přímo na obrazovce jakmile vůz zastaví.

Zdroj: www.cadillac-praha.cz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *