Nový Cadillac CTS-V zvládne 320 km/h a má 640 koní
Z továrny rovnou na závodní dráhu, se sofistikovaným chováním na silnici.
ZURICH – Cadillac představuje zbrusu novou generaci CTS-V, nejvýkonnější model ve své 112-leté historii, který je nejnovějším přírůstkem v třídě elite – třídě nejvýkonnějších prémiových aut.
Komplexní modernizace dělají z CTS-V prakticky dvě auta v jednom: prémiový sedan se sofistikovaným chováním na silnici a sportovní auto, které si přímo z továrny troufne na závodní dráhu. S tímto modelem se také představuje nový osmiválec o obsahu 6.2L s turbokompresorem, opírající se o páčkovou, osmirychlostní automatickou převodovku, včetně funkce „launch control“ a Performance Algorithm Shifting.
S novou, špičkovou pohonnou jednotkou se CTS-V dostane z 6 na 60 mph za 3,7 sekundy.
- Standardní kapota z karbonových vláken, k dispozici též karbonové větrací mřížky, přední a zadní spoiler a zadní difuzér pro lepší aerodynamické vlastnosti
- Vysokovýkonný brzdový systém Brembo vyvinutý tak, aby již přímo z výroby zajišťoval odolnost, konzistenci a účinnost na závodní trati
- Třetí generace Magnetic Ride Control, zajišťující o 40 % rychlejší odezvy tlumení
- Integrované asistenční systémy podvozku pro vyrovnané chování na při cestování i na trati, zahrnující v daném segmentu jedinečný Performance Traction Management
- Strukturální tuhost skeletu posílená o 25 % pro vyšší zatížení v zatáčkách
- Řidičem volené provozní režimy pro cestování, sport a jízdu na trati
- Třísložkové pneumatiky Michelin Pilot Super Sport nabízející dokonalou přilnavost a delší životnost
- Interiér orientovaný na co nejvyšší výkon, se semišovými prvky a karbonovými mikrovlákny s matnou úpravou, k dispozici též profesionální sedadla RECARO pro ještě větší požitek z jízdy
- Pokročilé bezpečností a parkovací technologie, včetně předního kamerového systému nabízejícího pohled na obrubník, který zprostředkovává vizuální informace o obrubnících tak, aby byl chráněn přední spoiler; automatický parkovací asistent, který pomůže při navedení do rovnoběžných a kolmých parkovacích míst; upozornění o slepých úhlech a přední kolizi, a udržení se v jízdním pruhu
Palubní Performance Data Recorder dále umožňuje řidičům ATS-V pořizovat HD videozáznam se zobrazením dat o jízdě na závodní dráze i mimo ni, a umožňuje tyto záznamy sdílet na sociálních médiích.
Výkonnější osmiválec s přeplňováním turbokompresorem
Sílu, která v novém modelu CTS-V dřímá, mu dodává zbrusu nový, osmiválec o objemu 6,2L s přeplňováním turbokompresorem: ten nabízí efektivnější výkon než předcházející motor Cadillac s turbokompresorem. Obsahuje efektivnější a kompaktnější 1,7 l turbokompresor, který je doplněn přímým vstřikováním a systémem Active Fuel Management (deaktivace válců).
CTS-V doplňuje osmirychlostní automatická převodovka vyladěná do ohromující rychlosti odezvy při řazení. Menší přechody mezi rychlostmi udržují motor v nejoptimálnější hladině otáček, čímž je ještě více využita síla motoru s turbodmychadlem – to vše vám zaručí povznášející pocit z jízdy a ještě větší efektivitu.
Nová převodovka 8L90 nabízí manuální kontrolu prostřednictvím volantových páček a systém Performance Algorithm Shifting, který zaručí kvalitu řazení, která se může srovnávat s duálními/poloautomatickými převodovkami, na které jste zvyklí u prémiových sedanů, avšak při zachování plynulosti a jemnosti klasického automatu s měničem točivého momentu.
Pevnější konstrukce vylepšující ovládání pohybů karoserie
Skelet karoserie CTS byl rozsáhle optimalizován a navržen tak, aby odpovídal zvýšeným nárokům na vysoké jízdní výkony, s řadou vylepšení vyvinutou u série V pro reakce na rychlé průjezdy zatáček a vyšší přísun točivého momentu.
Modifikace verzí série V zesilují tuhost skeletu o 25 % pro přesnější ovládání a řízení – a jistější dojem z vozidla, jež přenáší sílu přes svoji výjimečnou pevnost.
Pro závodní trať vybroušený podvozek
CTS-V sdílí podvozek se stejným rozvorem náprav 2910 mm s běžnými CTS, ale má širší rozchod kol vpředu i vzadu, jenž zlepšuje stabilitu, omezuje náklony karoserie a přispívá k přímějšímu dojmu z řízení.
Devatenáctipalcové ráfky jsou obuty do speciálně vyvinutých pneumatik Michelin Pilot Super Sport, které rozšiřují půdorys CTS-V a umožňují dosáhnout bočního zrychlení bezmála 1g. Lehké ráfky z hliníkové slitiny, široké 9,5 palce vpředu a 10 palců vzadu, jsou tenkostěnnými výkovky, jež přispívají k omezení neodpružených hmot pro větší agilitu a přímější reakce řízení na pokyny volantem.
Ráfky jsou v podstatě o 45 % tužší než u předchozího CTS-V, přičemž pneumatiky Michelin disponují třísložkovým běhounem zajišťujícím dokonalou přilnavost v rychlé jízdě, ale nabízejícím zároveň i skvělou úroveň jízdního komfortu a snížené opotřebení.
Dalšími prvky přispívajícími u CTS-V k jeho citlivému, čitelnému a pro závodní trať uzpůsobenému chování jsou:
- Modifikované víceprvkové dvoukloubové závěsy předních kol se vzpěrami McPherson zajišťují rychlejší odezvy a zlepšenou kontrolu v zatáčkách, zahrnují kapalinové silentbloky, zatímco konvenční elastomerické silentbloky byly nahrazeny prvky s kuličkovými ložisky, tužší pružiny a stabilizátor – pro omezení náklonů karoserie o 20 %
- Elektrický posilovač řízení ZF Steering Systems Servotronic II s proměnným účinkem a o 14 % vyšší celkovou tuhostí systému pro dojem větší přesnosti a přesnější odezvy
- Pětiprvkové závěsy zadních kol Cadillac mají nižší středovou polohu pohybů, pevnější kontrolu bočních sil a geometrii omezující „potápění“ při zrychlování, jež spolu se závěsy předních kol účinněji koriguje nežádoucí náklony karoserie. Doplňují je celkově tužší silentbloky, nová ramena, pružiny s vyšším předpětím a tužší stabilizátor.
- Standardně dodávaný elektronicky řízený diferenciál s omezenou svorností přispívá k optimální trakci a maximálnímu zrychlení na výjezdu ze zatáčky
- Masivnější díly kardanu a výraznější asymetrie zadních poloos (tužší na straně řidiče) omezuje negativní pohyby při prudké akceleraci
- Vysokovýkonný brzdový systém Brembo vyvinutý tak, aby zajišťoval odolnost, konzistenci a účinnost na závodní trati. Soustava obsahuje robustní dvoudílné kotouče s průměrem 390 mm a šestipístkové třmeny vpředu a jednodílné kotouče s průměrem 365 mm a čtyřpístkové třmeny vzadu
CTS-V zároveň disponuje třetí generací soustav Magnetic Ride Control a Performance Traction Management. Čtyři řidičem volitelné provozní režimy – Tour, Sport, Track a Snow – nastavují prvky systémů elektronického řízení jednotlivých skupin vozu podle aktuálních provozních podmínek. Performance Traction Management je aktivní v režimu Track a zajišťuje pět stupňů nastavení regulace přísunu točivého momentu a brzdné síly.
Magnetic Ride Control „čte“ povrch vozovky tisíckrát za sekundu a odesílá údaje do magneto-reologickou kapalinou plněných tlumičů, čímž je schopen nezávisle upravovat charakteristiku tlumení na každém z kol. Třetí, vylepšená generace přináší o 40 % rychlejší reakce. Například při rychlosti 50 km/h třetí generace systému Magnetic Ride Control přepočítává optimální tlumicí síly na každém centimetru cesty.
Funkční úprava
Téměř každý díl karoserie CTS-V je unikátní, od nárazníků a blatníků, až po kapotu, zadní spoiler a prahy – každý z těchto prvků byl navržen tak, aby podpořil výtah, vylepšené chlazení či obojí.
- Lehká kapota z karbonových vláken, která disponuje větracím systémem, který nejen že odhání horký vzduch z motoru, ale pomáhá redukovat zdvih při vysokých rychlostech tím, že vede vzduch z chladiče ven přes kapotu, namísto toho aby jej nechal unikat pod autem
- Unikátní čelní a zadní stěny poskytují optimální aerodynamiku, s většími otvory v masce chladiče na čelní stěně, které dodávají více vzduchu novému motoru s přeplňováním dvěma turbodmychadly. I typický, snadno rozpoznatelný vzor masky je řidší, tak, aby se k chladiči a soustavě tepelných výměníků dostalo více vzduchu.
- Přední spoiler zlepšuje kontrolu nad vozem díky tlačení vzduchu proti čelu auta, namísto toho, aby unikal pod vozidlem, kde může způsobit nežádoucí zdvih
- Širší blatníky, pod které se vejdou široká 19-palcová kola, obutá do pneumatik Michelin Pilot Super Sport
- Prahové lišty a zadní spoiler jsou aerodynamicky optimalizovány.
- Hliníková kola a brzdové třmeny jsou k dispozici ve třech povrchových úpravách – majitel si tak může vzhled CTS-V přizpůsobit přesně dle svých představ.
Dostupná verze z uhlíkového vlákna posouvá aerodynamický výkon na další úroveň. Tento balíček obsahuje agresivnější přední spoiler, ventilační otvory v kapotě a zadní difuzor a spoiler.
Kabina zaměřená na výkon
Víceúčelovost CTS-V se odráží v interiéru, kde se snoubí design a klíčové komponenty zaměřené výhradně na ergonomii výkonného vozu
CTS-V disponuje standardními, plně nastavitelnými, vyhřívanými předními sedačkami z anilinové kůže a semišovými vložkami a opěrkami. K dispozici jsou i přední sedačky Recaro dodávané s dravými, polohovatelnými podhlavníky, které pomáhají udržet řidiče a spolujezdce ve správné poloze během ostrého zatáčení. Nabízí též velmi luxusní pocit při sezení: jsou střiženy z hovězí Mulan kůže se semišovými prvky a zadním čelem z mikrovláken.
V CTS-V najdeme jedinečnou verzi 12,3 palcového displeje s grafikou série V, výrazným interface palubních přístrojů a barevným, konfigurovatelným displejem na předním skle. Dále je vybaven nejnovějšími technologiemi Cadillac pro připojení.
- CUE s připojením Bluetooth a rozeznáním hlasu
- Navigace s prostorovým zvukem Bose Surround Sound
- Siri Eyes Free s převodem příchozích zpráv do mluvené řeči přehrávané z audiosystému vozu.
- Bezdrátové nabíjení mobilního telefonu
- OnStar 4G LTE připojení s vestavěným Wi-Fi hotspotem (v USA)
Přídavný Performance Data Recorder je ovládán prostřednictvím barevné dotykové obrazovky CUE: pořízený záznam je pak možno zhlédnout přímo na obrazovce jakmile vůz zastaví.
Zdroj: www.cadillac-praha.cz