Hyundai Ioniq

e to vlastně docela jednoduché. Automobily poháněné elektřinou by měly poskytovat takovédynamické a jízdní vlastnosti, aby činily jízdu potěšením. A taková je filozofie IONIQ. Brzy si její základní principy budete moci ověřit se 3 různými provedeními pohonných jednotek: jako hybrid, plug-in hybrid nebo plně elektrický vůz.

Jako první přijde na trh IONIQ v hybridním provedení a krátce po něm plně elektrický model. Hybridní model má vysoce účinný benzinový motor, který spolupracuje s výkonným elektromotorem,napájeným nejmodernějším lithium-polymerovým akumulátorem. Zážitek z jízdy umocňuje dvouspojková převodovka. Jako další bude následovat plně elektrický model a modelovou nabídku dovrší IONIQ Plug-in. Všechny modely sdílejí shodnou unikátní platformu a elegantní moderní design.

TŘI ZPŮSOBY JAK ELEKTRIZOVAT VAŠI JÍZDU

VYBERTE SI IONIQ NEJLÉPE ODPOVÍDAJÍCÍ VAŠIM POTŘEBÁM

Je snadné se rozhodnout, který IONIQ je pro Vás ten pravý. Vše závisí na tom, jak často, jak daleko a jak jezdíte. Ať už si vyberete jakýkoliv model, vždy se Vám odmění jízdou s vysokým točivým momentem již od samotného rozjezdu. Zde je krátký přehled výhod jednotlivých pohonných jednotek IONIQ.

Modely

IONIQ hybrid

Radost z jízdy s nižšími emisemi

Vysoce účinný benzinový motor spolu s 27kW elektromotorem zajišťují přesvědčivý výkon při nižší spotřebě paliva a nižších emisích. Celkový výkon pohonného systému je 141 koní. Elektrický motor poskytuje mohutný točivý moment okamžitě po rozjezdu a je napájený kompaktním lithium-polymerovým akumulátorem s kapacitou 1,56 kWh, který se dobíjí během jízdy, zejména rekuperací energie při brzdění. IONIQ Hybrid navíc umožňuje jízdu s nulovými emisemi až do rychlosti 120 km/h.

IONIQ plug-in

To nejlepší z obou světů

Výkonný 8,9kWh lithium-polymerový akumulátor napájí 45kW elektrický motor s vysokým točivým momentem, který umožňuje až jízdu bez emisí v délce až 51 km, dostačující pro každodenní dojíždění do práce. Ve spolupráci s vysoce výkonným benzinovým motorem představuje významné posílení výkonu, bez kompromisů v oblasti maximálního dojezdu. Akumulátor získává energii rekuperací za jízdy a lze ho dobíjet také pomocí externího zdroje.

IONIQ electric

Žádné emise. Žádné kompromisy.

88kW elektrický motor s vysokým točivým momentem je napájený vysoce výkonným 28kWh lithium-polymerovým akumulátorem. Ten umožňuje ujet zcela bez emisí až 280 km na jedno nabití. Akumulátor je integrovaný do konstrukce podvozku, kde snižuje těžiště vozu, což je zásadní pro kvalitní jízdní vlastnosti a citlivé ovládání vozu.

Design

Žádný jiný vůz nebyl již od počátku konstruován se záměrem, že bude poháněn třemi různými elektrickými pohonnými jednotkami. V jeho robustní a lehké karoserii jsou vysoce výkonné komponenty, které byly speciálně navrženy a vyrobeny tak, aby vzájemně dokonale spolupracovaly. Proto si můžete užívat požitek z jízdy, která je stejně zábavná jako efektivní.

Stejně důležitá jako pokroková technologie pohonných jednotek je i aerodynamicky optimalizovaná, lehká a vysoce pevná konstrukce karoserie. IONIQ splňuje veškeré požadavky v této oblasti. S hodnotou součinitele odporu vzduchu pouhých 0,24 je jedním z nejaerodynamičtějších vozů na trhu. Elegantní silueta a sofistikované detaily využívají proudění vzduchu k minimalizování odporu vzduchu a emisí. Přední nasávací otvory snižují turbulence kolem předních kol a LED světla pro denní svícení ve tvaru písmene C jsou nezaměnitelným poznávacím znakem. IONIQ krotí vítr a elektrizuje smysly.

Konektivita bez kompromisů

Uprostřed přístrojové desky je umístěno multimediální centrum umožňující bezdrátové propojení chytrých telefonů se systémy Apple CarPlayTM a Google Android AutoTM* pro co nejsnadnější ovládání hudby a funkcí telefonu a navigace přímo na dotykové obrazovce.

Digitální

Sdružený digitální přístroj poskytuje veškeré potřebné informace zahrnující toky energie, stav nabití baterie a informace o Eco pohonu v režimech ECO a Sport.

Posviťte si na budoucnost

Bi-xenonové přední světlomety využívají LED obrysová světla a LED směrová světla. LED světla pro denní svícení jsou umístěna u vzduchových nasávacích otvorů v nárazníku a vytvářejí na silnici nezaměnitelnou identitu.

Stylový a efektivní

Zadní spoiler dodává vozu nejen sportovní nádech, ale také minimalizuje turbulence a zvyšuje přítlak.

hyundai-ioniq_2

Výkon

Všechny pohonné jednotky IONIQ se vyznačují speciálním kompaktním elektromotorem poskytujícím vysoký točivý moment ihned při rozjezdu.

Nový benzinový motor 1.6 GDI dosahuje ve své třídě nejvyšší tepelné účinnosti 40 % (Hybrid a Plug-in).

Tři pohonné jednotky využívají také výkonné a současně kompaktní lithium-polymerové akumulátory.

6rychlostní dvouspojková převodovka zlepšuje akceleraci a zajišťuje okamžitou odezvu motoru pro skvělý zážitek z jízdy (Hybrid a Plug-in).

Bezpečnost

Chytré použití moderní vysokopevnostní oceli dodává IONIQu jeho strukturální pevnost a využití hliníku snižuje hmotnost předních a zadních příčníků, kapoty a dveří zavazadlového prostoru. Vysoké torzní tuhosti je dosaženo chytrou kombinací vysokopevnostní oceli, použitím strukturálních lepidel a strategickým zesílením karosářských spojů.

IONIQ je konstruován tak, aby umožňoval pohodlnou jízdu a překvapivě hbité ovláddání, a to také díky jeho nízkému těžišti a víceprvkové zadní nápravě.

Zdroj: www.hyundai.cz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *