Jeep Wrangler

Tato legenda je symbolem svobody již přes 70 let. Nabízí možnost poznat a prozkoumat svět z jedinečné perspektivy. Nasedněte a nechte se modelem Jeep® Wrangler překvapit.

I tomu nejmenšímu detailu byla při jeho výrobě věnována mimořádná pozornost pro váš maximální požitek z jízdy a pohodlí i na krátkých cestách. Dokonale navržené detaily a prvky kombinují funkčnost a komfort, počínaje tradičními kruhovými předními světlomety, sedmiotvorovou maskou chladiče, viditelnými závěsy kapoty motoru a dveří a konče měkkými povrchy a stříbrnými vložkami v interiéru. Nechte se unést jeho šarmem drsńáka i slavnou historií.

DESIGN / EXTERIÉR

KAROSERIE
Wrangler je doslova originální stroj na zážitky. Skutečná automobilová legenda. Nadání jet kamkoli a dělat cokoli (v duchu hesla Go Anywhere, Do Anything™) navíc rozvíjí klasický funkční design: legendární sedmiotvorová maska chladiče, kruhové světlomety, odhalené závěsy kapoty motoru a dveří, odnímatelné dveře, sklopné čelní okno, mlhové světlomety, robustní blatníky, náhradní kolo upevněné na zádi vozu a různé možnosti provedení střechy. Pro všechny, jež milují život v přírodě, představuje Wrangler dokonalé vyjádření zábavy, svobody a dobrodružství.
STŘECHA A DVEŘE
Unikátní open-air design umocňuje zážitek z jízdy v terénu. Žádné jiné vozidlo s pohonem všech kol nenabízí tolik možných konfigurací střechy jako Wrangler. Třídílná modulární střecha hardtop Freedom Top® pustí slunce do interiéru prostřednictvím třech samostatných částí. Dvojí volbu poskytuje plátěná střecha Sunrider® kombinovaná se střechou Feedom Top®. Snadno skládací plátěná střecha Sunrider® o rozměrech 140 x 76 cm umožňuje rychlé otevření a zavření bez nutnosti skládání pevných dílů. Je vyrobena z unikátní třívrstvé tkaniny, která odráží zvuky z provozu, absorbuje hluk a rány od větru a zlepšuje celkovou izolaci. Zábava a svoboda jsou s modelem Jeep® Wrangler neodmyslitelně spjaty. Je to jediný off-road s karoserií kabriolet a unikátním open-air designem, který zintenzivňuje požitek z jízdy v terénu. Nastupte, složte střechu, sklopte přední okno a zažijte, co znamená jízda s větrem ve vlasech. Pro maximální požitek lze navíc odstranit i dveře. Wrangler je totiž více než jen vozidlo – je to symbol svobody, který zná celý svět.
KOLA A PNEUMATIKY
Volba kol modelu Jeep® Wrangler je základem k prožití jakéhokoliv dobrodružství. Většina kol má konkávní design, který brání jejich poškrábání při jízdě v terénu. Kola z lehkých slitin snižují neodpruženou hmotu a umožňují tak přesnější řízení a lepší ovladatelnost.

 

DESIGN / INTERIÉR

INTERIÉR
Interiér modelu Wrangler je tichý a nabízí na dotek příjemné měkké materiály. Poctou legendárnímu dědictví je madlo před spolujezdcem s nápisem „Jeep, Since 1941“. K dalším vymoženostem patří vyhřívaná přední sedadla (na přání), kožené čalounění sedadel ve standardu verze Overland Sahara, automatická klimatizace s kabinovým filtrem, volant s ovladači rádia a chromovaná hlavice řadicí páky. Své cennosti můžete zamknout ve velké přihrádce mezi sedadly. Důležité věci pak mohou být po ruce v síťkách na dveřích.
SEDADLA
V chladných zimních měsících jistě oceníte vyhřívaná přední sedadla, která jsou k dispozici na objednávku v modelech Sahara a Rubicon. Design modelů Jeep® byl vždy charakteristický všestranností a praktičností, tak proč to teď měnit? Modely Wrangler nabízejí ve standardu sklopná zadní sedadla, která poskytují pohodlné sezení a variabilitu zavazadlového prostoru.
PŘÍSTROJOVÝ PANEL
Na středovém panelu jsou všechny ovládací prvky uspořádané velmi ergonomicky a v dobrém dosahu. Čtyři analogové kontrolní ukazatele vás spojují s extrémní technikou vozu. Kromě toho je standardem všech verzí palubní počítač EVIC, který umožňuje zobrazit různé doplňkové informace, jakými jsou venkovní teplota, kompas, průměrná spotřeba paliva, dojezd nebo čas jízdy. Volant s integrovanými ovladači dovoluje obsluhovat tempomat, audio systém, handsfree Bluetooth, systém UConnect® a navigaci (pokud je k dispozici).
PŘEPRAVNÍ KAPACITA
Wrangler nabízí dostatek prostoru všem cestujícím, jejich zavazadlům a všemu, co na cestách potřebují. Dvoudveřový Wrangler poskytuje při sklopených zadních sedadlech zavazadlový prostor o objemu 430 litrů.
PŘÍRUČNÍ SCHRÁNKA S POJISTKOU
Pro maximální svobodu při jízdě s nebem nad hlavou je připraveno místo pro bezpečné uložení vašich věcí. Vyjímatelný organizér navíc umožňuje uspořádat prostor podle potřeby. Pod ním se nachází velký prostor pro uložení CD nosičů, video kamery, MP3 přehrávače a dalších předmětů.
POLOHOVATELNÁ A SKLOPNÁ ZADNÍ SEDADLA
Změna uspořádání interiéru modelu Wrangler je díky sklopným zadním sedadlům jednoduchá a pohodlná.
jeep-wrangler_2

Výkon

VZNĚTOVÝ MOTOR 2.8 CRD
Mimořádný čtyřválec 2.8 16V DOHC CRD (Common Rail Diesel) poskytuje výkon 200 k při 3600 ot./min a točivý moment 460 Nm při 1600-2600 ot./min (s automatickou převodovkou).
ZÁŽEHOVÝ MOTOR PENTASTAR™ V6 3.6 S VARIABILNÍM ČASOVÁNÍM VENTILŮ VVT
Tento účinný motor poskytuje sílu, která se k majestátnosti legendárního modelu Wrangler dokonale hodí. Vybaven je variabilním časováním ventilů a celohliníkovou konstrukcí.
TECHNOLOGIE START/STOP
Technologie START/STOP vypíná motor, když vůz stojí, a automaticky ho restartuje, jakmile sešlápnete spojkový pedál. Tato technologie v kombinovaném provozu snižuje spotřebu paliva o 12 % a emise CO2 o 13 %.
5STUPŇOVÁ AUTOMATICKÁ PŘEVODOVKA S ŘAZENÍM AUTOSTICK
Výjimečná účinnost a výkon. Vhodně zkrácený první převodový stupeň poskytuje výrazný tah bez zvýšení spotřeby paliva. Elektronicky řízený točivý moment umožňuje plynulou změnu převodových stupňů. Nový volič AutoStick® poskytuje možnost řazení jednotlivých převodových stupňů manuálně.
ZAVĚŠENÍ KOL
Rám vozu a geometrie zavěšení významně přispívají k výjimečnému offroadovému výkonu modelu Jeep Wrangler. Podélníky a příčníky rámu a také tuhé nápravy vpředu a vzadu zajišťují maximální pevnost a odolnost, která je nezbytná pro zdolávání nejextrémnějších podmínek a překážek.
Jeep® Wrangler je vybaven tuhou přední nápravou DANA 30 (u verze Rubicon vysoce odolná náprava DANA 44) s pětiprvkovým zavěšením, panhardskou tyčí, vinutými pružinami a stabilizátorem. Pětiprvkové zavěšení umožňuje dosáhnout přesného vedení nápravy bez vibrací.
V nejnáročnějších offroadových situacích můžete aktivovat systém elektronicky odpojitelného stabilizátoru (ASBS), který je standardem verze Rubicon. Tento systém dovoluje dosáhnout výrazně většího výkyvu přední nápravy a tedy i celkově více zkřížit obě nápravy.
Tuhá zadní náprava využívá rovněž pětiprvkové zavěšení, avšak kyvná ramena jsou umístěna vně rámu a pružiny uvnitř, což umožnilo umístění nádrže paliva bezpečně do rámu. U všech modelů jsou tlumiče pérování nastavené tak, aby bylo odpružení měkčí a zajišťovalo optimální rovnováhu mezi dobrou stabilitou na silnici a schopnostmi v terénu.
COMMAND-TRAC®Jeep® Wrangler, který je určen pro ty nejnáročnější offroadové tratě, je výsledkem sedmdesátiletého vývoje systémů pohonu všech kol. Wrangler Sahara využívá druhou generaci pohonu všech kol Command-Trac® s dvoustupňovou redukční převodovkou. Tento systém dovoluje kdykoliv změnit požadovaný typ pohonu v závislosti na stavu povrchu, což přispívá k celkově nižší spotřebě paliva. Redukovaný převodový poměr 2,72:1 násobí točivý moment na obou nápravách v nízkých rychlostech, čímž významně zvyšuje trakci v terénu. Volba pohonu všech kol se provádí vždy manuálně voličem na středové konzole.
ROCK-TRAC® A TRU-LOK®
Verze Rubicon je vybavena pohonem všech kol Rock-Trac® s dvoustupňovou redukční převodovkou s výjimečným převodovým poměrem 4,0:1, který zajišťuje dokonalou kontrolu a výrazně zlepšuje trakci, čímž vozu poskytuje extrémní schopnosti v terénu. Tato rozdělovací převodovka byla navržena speciálně pro model Rubicon a nejnáročnější offroadové podmínky.
Oba systémy pohonu všech kol, tedy Command-Trac® i Rock-Trac®, nabízejí tři provozní režimy: 2WD, 4WD High a 4WD Low. Za normálních podmínek pracuje Command-Trac® s pohonem dvou kol (2WD) a přenáší 100 procent točivého momentu na zadní nápravu. V režimu 4WD High pak systém rozděluje točivý moment mezi nápravy v poměru 50/50. V tomto režimu rozdělovací převodovka nepracuje jako diferenciál a spojení mezi oběma nápravami je pevné. Proto je tento režim určen výhradně pro povrchy s nízkou přilnavostí (sníh, bláto, písek, štěrk a kameny). Režim 4WD Low je ideální pro jízdu v náročném terénu a násobí točivý moment na obou nápravách (4krát v případě pohonu Rock-Trac® a 2,7krát v případě pohonu Command-Trac®). Tento nízký rozsah je doporučen pouze při velmi špatné adhezi a v situacích, kdy je potřebný maximální točivý moment.
Kdykoliv jedno z kol nápravy ztratí trakci nebo kontakt s povrchem, začne se točivý moment přenášet přes diferenciál právě na něj, což je sice nezbytné pro průjezd zatáčkou, avšak v terénu to znamená ztrátu trakce. Jeep Wrangler nabízí u všech verzí systém, jež je součástí elektronické kontroly stability ESP a který chování diferenciálu potlačuje.
Systém BLD neboli Brake Lock Differential zablokuje kolo, které prokluzuje, což zapříčiní, že točivý moment se začne diferenciálem přenášet na kolo s lepší přilnavostí. Systém je plně automatický a nevyžaduje žádný zásah řidiče. V případě zařazení redukce se aktivuje nastavení OFF-ROAD. Brzdná síla na prokluzující kolo je v tomto případě intenzivnější a je vyvíjená po delší čas.
Model Rubicon je vybaven uzávěrkami předního a zadního diferenciálu Tru-Lok® s celkovým převodem nápravy 4,10. Uzávěrky předního a zadního diferenciálu Tru-Lock® jsou určeny pro manévrování v nízkých rychlostech, například při lezení přes balvany a ve strmých svazích, kde rovnoměrně rozdělují točivý moment na obě kola nápravy, což je nutí otáčet se stejnou obvodovou rychlostí. Uzávěrky nápravových diferenciálů mohou být snadno zapnuty a vypnuty pomocí tlačítek na přístrojovém panelu.
Pro maximální výkon v těžkém terénu je model Rubicon ve standardu vybaven elektronicky odpojitelným stabilizátorem přední nápravy, tzv. Active Sway Bar System (ASBS), který umožňuje větší křížení náprav a udržuje tak kola ve styku s povrchem i ve velmi náročných podmínkách. Stabilizátor se odpojuje tlačítkem na přístrojovém panelu a může být řidičem odpojen v režimu pohonu všech kol 4WD High a 4WD Low v rychlostech pod 29 km/h.
Z bezpečnostních důvodů se stabilizátor automaticky připojí po překročení rychlosti 29 km/h. Díky odpojitelnému stabilizátoru se parametr zkřížení náprav vozidla RTI (Ramp Travel Index) zvýší z 652 na 832, což představuje nárůst o 28 %.

Zdroj: www.cz.jeep.com

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *