Man TGL

  • Standardně dodávaná efektivita – od 7,5 do 12 tun
  • Vysoké užitečné zatížení, nízká spotřeba paliva
  • Dynamika a komfort extratřídy

Výkon a efektivita ve stavebnictví

Výkonné motory, robustní podvozek, velký ložný objem: MAN TGL přesvědčí suverénní dynamikou jízdy, snadným ovládáním a velkou obratností. Díky tomu bez problémů zvládá každodenní požadavky v oblasti dopravy. TGL je univerzálně použitelný v komunální oblasti, pro živnostníky a podnikatele.

MAN TGL je vybaven efektivními motory se vstřikováním Common Rail. Na přání je k dispozici převodovka MAN TipMatic®. Tato kombinace zlepšuje hospodárnost a zvyšuje užitečné zatížení. Díky osvědčené kombinaci recirkulace spalin, SCR a filtru částic vznětového motoru MAN TGL hravě splňuje emisní normu Euro 6. Součásti čištění výfukových plynů jsou v nákladních automobilech MAN spolehlivě používány už léta.

Aby na cestách nepřišlo pohodlí a bezpečnost zkrátka, je tento univerzální automobil určený pro stavebnictví sériově vybaven ergonomickou kabinou a celou řadou inteligentních bezpečnostních systémů. Podívejte se, jaké výhody vám musí při každodenní práci ve stavebnictví poskytnout nákladní automobil o hmotnosti 7,5 až 12 tun.

Common Rail pro všechny

Osvědčené motory, technicky vyspělé součásti a vzájemně dokonale odladěné technologie: Takový je recept společnosti MAN na emisní normu Euro 6. Nejdůležitějším prvkem jsou výkonné šestiválcové motory. Aby mohly být dosaženy mimořádně nízké emisní hodnoty, používá společnost MAN klíčové technologie, jako jsou CommonRail, recirkulace spalin (AGR), selektivní katalytická redukce (SCR) a filtr částic vznětového motoru (DPF/CRT). Výsledek: Motory MAN v provedení Euro 6 jsou novým etalonem v oblasti nízké spotřeby paliva a mají velmi nízkou spotřebu AdBlue®. Tlumič výfuku s integrovaným filtračním systémem CRT a katalyzátorem SCR díky své kompaktní konstrukci poskytuje dostatek volného místa pro montáž různých nástaveb na boku rámu.

Pro jeřáby s opěrnými patkami je k dispozici jiná poloha tlumiče výfuku poskytující dostatek volného prostoru. Aby nedocházelo k víření prachu při použití mimo zpevněné silnice, je pro všechny stavební řady k dispozici provedení s výfukovým potrubím vyvedeným nahoru.

Síla čtyř a šesti válců

Příznivý průběh točivého momentu moderních motorů v provedení Euro 6 se vstřikováním Common Rail umožňuje nezávisle na zvoleném motoru hospodárný způsob jízdy bez nutnosti neustálého řazení. V typové řadě TGL se kombinují čtyřválcové motory se šestistupňovými převodovkami TipMatic®, se šestiválci spolupracují dvanáctistupňové převodovky TipMatic®. Kromě toho jsou k dispozici manuální převodovky se šesti a devíti převodovými stupni.

Zdvihový objem Euro 6
D0834 CR 4,5 l
110 kW (150 HP), 570 Nm X
132 kW (180 HP), 700 Nm X
162 kW (220 HP), 850 Nm X
D0836 CR 6,9 l
184 kW (250 HP), 1 000 Nm X

Vyzkoušená technologie s maximální spolehlivostí.

Od 1. ledna 2014 platí v Evropě pro všechny nově schválené nákladní automobily emisní norma Euro 6. Při plnění náročných požadavků této normy vložila společnost MAN veškeré umění inženýrů do vývoje motorů v provedení Euro 6. Společnost MAN už léta úspěšně sériově nasazuje klíčové technologie, jako jsou Common Rail, recirkulace spalin (AGR), selektivní katalytická redukce a filtr částic vznětového motoru (DPF/CRT). Při plnění požadavků normy Euro 6 se spojily a vzájemně optimalizovaly technicky vyspělé technologie. Výsledkem je, že motory MAN patří i v provedení Euro 6 mezi agregáty s nejnižší spotřebou.

Převodovka – jak se „řadí“ efektivita

Pro ještě hospodárnější jízdu je volitelně k dispozici automatizovaná převodovka MAN TipMatic®. Koncepce řazení snižuje spotřebu paliva a šetří hnací ústrojí. K dalšímu snížení zatížení řidiče přispívá integrovaný asistent rozjezdu MAN EasyStart, který po uvolnění brzdového pedálu po několik sekund automaticky udržuje plný brzdový tlak, než řidič stiskne plynový pedál. Pro čtyřválcové motory je nabízena šestistupňová verze převodovky MAN TipMatic®, pro šestiválcové motory je nabízena dvanáctistupňová verze. Kromě toho jsou k dispozici manuální převodovky se šesti a devíti převodovými stupni. U všech variant se na displeji zobrazuje aktuálně zařazený převodový stupeň.

Přeřaďte na vyšší stupeň efektivity: MAN TipMatic® s MAN EasyStart

Efektivita je dobrým argumentem pro automatizovanou převodovku MAN TipMatic®. Dalším argumentem je vysoké pohodlí: Převodovka MAN TipMatic® může pracovat automaticky nebo můžete řadit ručně pomocí páky na volantu. Pozornost řidiče není odváděna od řízení a ten se může soustředit na dění na silnici. Pokud je zapnutá motorová brzda, převodovka samočinně zařadí optimální rychlostní stupeň a tím je k dispozici maximální brzdná síla, což je jednoznačným přínosem bezpečnosti. Kromě toho je převodovka MAN TipMatic® mimořádně hospodárná, protože snižuje spotřebu paliva a šetří hnací ústrojí.


Maximální stabilita, minimální hmotnost

Rámová konstrukce nákladního automobilu MAN TGL je navržena na maximální stabilitu a nosnost, přitom je mimořádně lehká. Každý kilogram užitečného zatížení navíc znamená peníze. Promyšlená rámová koncepce s rovnou horní hranou umožňuje mimořádně snadnou a rychlou montáž různých nástaveb za příznivou cenu, aniž by bylo nutné do rámu vrtat otvory, a negativně tak ovlivnit antikorozní ochranu. A díky systému MAN Tronic (osvědčená elektronická struktura založená na technologii sběrnice CAN-Bus), příp. rozhraní pro externí výměnu dat (KSM), je cesta otevřená pro rozsáhlé funkce vozidla a nástaveb.

Co nevyhovuje, to se přizpůsobí

Aby bylo možné pro každou délku nástavby připravit vhodnou délku rámu, má typ TGL po ruce chytré řešení: variabilní zadní část rámu. Díky hustě rozmístěným otvorům lze bez nutností vrtání přizpůsobit převis rámu nástavbě. Koncový příčný nosník je přišroubovaný, přesunutí je proto velmi jednoduché.

Bezpečnost

Efektivní je ten, kdo bezpečně dojede do cíle

Ergonomicky vybavené, pohodlné kabiny a volitelné bezpečnostní vybavení s brzdovým systémem MAN BrakeMatic® doplňují vysoký standard.

MAN TGL je včetně vynikající nabídky užitečných zatížení důsledně navržen pro jediný cíl: maximální efektivitu při přepravě.

Asistenční systém nouzového brzdění (EBA)

Díky nové generaci asistenčního systému nouzového brzdění EBA (Emergency Brake Assist) jsou vozidla MAN ještě bezpečnější a výrazně se snižuje nebezpečí nehod v silničním provozu. Novinka kombinuje informace z radarového senzoru v přední části vozidla a z kamery na předním okně. Díky spojení senzorů může systém ještě rychleji a s větší bezpečností rozpoznat nebezpečné situace a v závažných situacích dříve spustit nouzové brzdění.

Při nouzovém brzdění se kromě brzdových světel aktivuje navíc signál nouzového brzdění ESS (Emergency Stopping Signal) – varovné směrovky signalizují účastníkům silničního provozu prostřednictvím zvýšené frekvence blikání nouzovou situaci a snižuje se tak nebezpečí nehody najetím zezadu.

Asistenční systém nouzového brzdění se spojením senzorů patří k sériové výbavě všech vozidel MAN, pro které od listopadu 2015 platí povinnost vybavení pro nové schválení. Technologie splňuje již nyní zpřísněné požadavky EU, které budou platit od listopadu 2018. Zákazníci MAN tedy již dnes profitují ze systému, který je zárukou budoucího využití a zachování hodnot.

Asistent udržování jízdního pruhu (LGS)

Lane Guard System

Vyšší bezpečnost dopravy díky sledování stopy

U dlouhých a monotónních tras nebo při nočních jízdách může docházet k poklesu pozornosti řidiče nebo k mikrospánku. Lane Guard System (LGS) sleduje správné dodržení jízdní stopy a zajišťuje vyšší bezpečnost a lepší jízdní komfort. Pokud dojde k opuštění zadané jízdní stopy bez zapnutí blinkru, zazní akustický signál jako varování řidiče.

Funkce a obsluha

Pomocí videokamery umístěné za čelním sklem jsou snímány postranní čáry na vozovce a vyhodnocuje se poloha vozidla vzhledem k vymezené jízdní dráze. Pokud vozidlo přejede postranní čáru bez zapnutého blinkru, je řidič varován z levého nebo pravého dveřního reproduktoru zvukem, který odpovídá „drnčení“ při přejetí čáry na dálnici. Systém se při rychlosti nad 60 km/h aktivuje automaticky a je možné jej deaktivovat pomocí přepínače. Varovné signály jsou do rychlosti 75 km/h vysílány na základě sledování vnitřních hran a nad 75 km/h na základě vnějších hran značení. Pokud není vyhodnocení dat a vysílání varovných signálů možné, např. kvůli chybějícímu vyznačení jízdních pruhů, zobrazí se řidiči na displeji, resp. na panelu kontrolek příslušná informace.

man-tgl

Efektivita při přepravě: Program pro efektivní a udržitelnou mobilitu

Kdo se zabývá dopravní činností, jezdí i v obtížném terénu. To platí zejména tehdy, pokud se vozidla nemají pohybovat jen na silnici, ale také na nezpevněných cestách a v terénu, například ve stavebnictví a komunální dopravě, v protipožární ochraně a při živelných pohromách, v zemědělství a lesnictví. Společnost MAN nabízí pro tyto úkoly správné nákladní automobily s inovační technikou a příkladnou hospodárností.

Osvědčené motory, technicky vyspělé součásti a vzájemně dokonale odladěné technologie: Takový je recept společnosti MAN na emisní normu Euro 6. Nejdůležitějším prvkem jsou výkonné čtyř- a šestiválcové motory. Aby mohly být dosaženy mimořádně nízké emisní hodnoty, používá společnost MAN klíčové technologie, jako je vstřikování CommonRail, recirkulace spalin (AGR), selektivní katalytická redukce (SCR) a filtr částic vznětového motoru (DPF/CRT). Výsledek: Motory MAN v provedení Euro 6 jsou novým etalonem v oblasti nízké spotřeby paliva a mají velmi nízkou spotřebu AdBlue®.

Tlumič výfuku s integrovaným filtračním systémem CRT a katalyzátorem SCR díky své kompaktní konstrukci poskytuje dostatek volného místa pro montáž různých nástaveb na boku rámu. Poloha tlumiče výfuku ponechává dostatek volného prostoru pro jeřábové patky. Aby nedocházelo k víření prachu při použití mimo zpevněné silnice, je pro všechny stavební řady k dispozici provedení s výfukovým potrubím vyvedeným nahoru.

Nízké emise, nízká spotřeba – výhody:

  • Účinný výfukový systém s ověřenými klíčovými technologiemi
  • Nákladní automobily v provedení Euro 6 jsou z hlediska spotřeby paliva právě tak úsporné jako provedení Euro 5
  • Nižší spotřeba AdBlue® oproti provedení Euro 5
  • Maximální provozní bezpečnost a spolehlivost
  • Různá provedení výfuků pro různé druhy nástaveb

Zdroj: www.truck.man.eu

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *