Man TGM

  • Kompaktní třída pro mnohostranné použití
  • Vysoké užitečné zatížení, nízká spotřeba
  • Komfort pro všechny ‒ nová dvojitá kabina

Univerzál pro těžké náklady

Je etalonem středně těžké trakční dopravy. S hmotností 13 až 26 tun a prvotřídním užitečným zatížením je MAN TGM hospodárným řešením přepravy ve stavebnictví.

S motory v provedení Euro 6 s výkonem od 184 kW (250 HP) do 250 kW (340 HP) a konfigurací náprav od 4×4 až po 6×4 nový MAN TGM přináší na silnice a na stavbu vysoké užitečné zatížení a efektivní dopravní výkony. Nabídku kabin doplňuje kompletně přepracovaná dvojitá kabina. Kromě dvojité kabiny jsou k dispozici kabiny C a L.

Technika

Common Rail pro všechny

Osvědčené motory, technicky vyspělé součásti a vzájemně dokonale odladěné technologie: Takový je recept společnosti MAN na emisní normu Euro 6. Nejdůležitějším prvkem jsou výkonné šestiválcové motory. Aby mohly být dosaženy mimořádně nízké emisní hodnoty, používá společnost MAN klíčové technologie, jako jsou CommonRail, recirkulace spalin (AGR), selektivní katalytická redukce (SCR) a filtr částic vznětového motoru (DPF/CRT). Výsledek: Motory MAN v provedení Euro 6 jsou novým etalonem v oblasti nízké spotřeby paliva a mají velmi nízkou spotřebu AdBlue®. Tlumič výfuku s integrovaným filtračním systémem CRT a katalyzátorem SCR díky své kompaktní konstrukci poskytuje dostatek volného místa pro montáž různých nástaveb na boku rámu. Pro jeřáby s opěrnými patkami je k dispozici jiná poloha tlumiče výfuku poskytující dostatek volného prostoru. Aby nedocházelo k víření prachu při použití mimo zpevněné silnice, je pro všechny stavební řady k dispozici provedení s výfukovým potrubím vyvedeným nahoru.

Výkon šesti válců

Dynamický průběh točivého momentu moderních motorů v provedení Euro 6 se vstřikováním Common Rail umožňuje nezávisle na zvoleném motoru hospodárný způsob jízdy bez nutnosti neustálého řazení. Typ TGM pohánějí šestiválcové motory s výkonem od 184 kW (250 HP) do 250 kW (340 HP). Suverénní tažná síla v každém rozsahu otáček.

Zdvihový objem Euro 6
D0836 CR 6,9 l
184 kW (250 HP), 1 000 Nm X
213 kW (290 HP), 1 150 Nm X
251 kW (340 HP), 1 250 Nm X

Vyzkoušená technologie s maximální spolehlivostí.

Od 1. ledna 2014 platí v Evropě pro všechny nově schválené nákladní automobily emisní norma Euro 6. Při plnění náročných požadavků této normy vložila společnost MAN veškeré umění inženýrů do vývoje motorů v provedení Euro 6. Společnost MAN už léta úspěšně sériově nasazuje klíčové technologie, jako jsou Common Rail, recirkulace spalin (AGR), selektivní katalytická redukce a filtr částic vznětového motoru (DPF/CRT). Při plnění požadavků normy Euro 6 se spojily a vzájemně optimalizovaly technicky vyspělé technologie. Výsledkem je, že motory MAN patří i v provedení Euro 6 mezi agregáty s nejnižší spotřebou.

Převodovka

Právě na cestách se hodí efektivita nenáročných motorů se vstřikováním Common Rail a převodovka MAN TipMatic®. Hnací ústrojí, které produkuje méně emisí, a tím šetří životní prostředí.

Přeřaďte na vyšší efektivitu: MAN TipMatic®– i s terénním režimem

Efektivita je dobrým argumentem pro automatizovanou převodovku MAN TipMatic®. Převodovka pracuje plně automaticky nebo se ovládá ručně pákou na volantu. Pozornost řidiče není odváděna od řízení a ten se může soustředit na dění na silnici. MAN TipMatic® je k dispozici i v terénním režimu Offroad.

Pokud je zapnutá motorová brzda, převodovka samočinně zařadí optimální rychlostní stupeň a tím je k dispozici maximální brzdná síla, což je jednoznačným přínosem bezpečnosti. Kromě toho převodovka MAN TipMatic® snižuje spotřebu paliva a šetří hnací ústrojí.

Ke snížení zatížení řidiče přispívá integrovaný asistent rozjezdu MAN EasyStart, který po uvolnění brzdového pedálu automaticky udržuje plný brzdový tlak tak dlouho, než řidič stiskne plynový pedál. Alternativně je k dispozici devítistupňová manuální převodovka nebo dvanáctistupňová automatická převodovka.

Offroad bez hranic – výhody:

  • Optimální trakce pohonu 4×4 zajišťuje vysokou jízdní stabilitu a bezpečnost na kluzkých silnicích a v obtížném terénu.
  • Rozvodovka se 2 převody umožňující zvýšit trakci pohonu všech kol: silniční a terénní převod
  • Elektronická rozvodovka a řízené uzávěrky (VSM) pro optimální způsob jízdy v terénu
  • MAN TipMatic® Offroad s optimální strategií řazení pro použití v terénu
  • MAN EasyStart pro jednoduché a bezpečné rozjíždění ve stoupáních

Podvozek

Potřebujete nejvyšší jízdní komfort a maximální ochranu nákladu? Umožní vám to volitelné vzduchové odpružení s elektronickým regulačním systémem ECAS. Pokud chcete přesně nastavit výšku rámu, podvozek může být snížen o 90 mm anebo zvýšen o 190 mm. 15tunový nákladní automobil MAN TGM je například vybaven mimořádně ekonomickými 19,5″ pneumatikami. Celkovou hmotnost nákladního automobilu lze snížit na 11,99 tuny, a v Německu tak nemusíte platit mýto.

Maximální stabilita, minimální hmotnost

Rámová konstrukce nákladního automobilu MAN TGM je navržena na maximální stabilitu a nosnost, přitom je extrémně lehká. Promyšlená rámová koncepce s rovnou horní hranou umožňuje mimořádně snadnou a rychlou montáž různých nástaveb za příznivou cenu, aniž by bylo nutné do rámu vrtat otvory, a negativně tak ovlivnit antikorozní ochranu. A díky systému MAN Tronic (osvědčená elektronická struktura založená na technologii sběrnice CAN-Bus), příp. rozhraní pro externí výměnu dat (KSM), je cesta otevřená pro rozsáhlé funkce vozidla a nástaveb.

Co nevyhovuje, to se přizpůsobí

Aby bylo možné pro každou délku nástavby připravit vhodnou délku rámu, vyvinula společnost MAN pro typ TGM chytré řešení: variabilní zadní část rámu. Díky hustě rozmístěným otvorům lze bez nutnosti vrtání přizpůsobit převis rámu nástavbě. Koncový příčný nosník je přišroubovaný, přesunutí je proto velmi jednoduché.

Bezpečný a spolehlivý

Pokud chcete maximalizovat bezpečnost, musíte minimalizovat rizika. Nákladní automobily MAN jsou vybaveny inovačními technologiemi, díky kterým je každodenní použití co nejbezpečnější.

Elektronický stabilizační program (ESP)

Elektronický stabilizační program (ESP) neustále kontroluje jízdní dynamické chování vozidla a automaticky zasáhne do řízení motoru a brzdového systému vozidla, pokud hrozí nebezpečí smyku nebo převrácení vozidla.

Vyrovnávací brzdění pomocí systému ESP při nedotáčivosti tažného vozidla

Vyrovnávací brzdění pomocí systému ESP při přetáčivosti tažného vozidla

Vyrovnávací brzdění pomocí systému ESP zabrání převrácení nebo vybočení (zalomení) soupravy.

man-tgm_2

MAN BrakeMatic®

Suverénní chování celé řady TG při brzdění je zajištěno inteligentním řešením MAN BrakeMatic®s elektronickým systémem EBS, protiblokovacím systémem ABS a výkonnými kotoučovými brzdami na všech kolech, resp. s bubnovými brzdami u náprav AP. Vozidla TG tak získávají rozhodující metry brzdné dráhy – pro bezpečnost všech účastníků provozu.

MAN EVB

Účinné brzdění bez opotřebení a kontrolovanou jízdu vysokou rychlostí v prudkých klesáních umožňuje motorová brzda MAN EVB (EVB = Exhaust Valve Brake) s brzdovým výkonem až 290 kW. Účinek motorové brzdy je zvýšen krátkým otevřením výfukových ventilů. Dalším vylepšením je systém MAN EVBec s tlakovou regulací. Zde je k dispozici ještě vyšší brzdový moment při nízkých otáčkách.

MAN EVBec

V rámci rozšíření klasické funkce systému EVB je u řešení EVBec možné plynulé nastavení brzdného výkonu. Toho je dosahováno pomocí regulace protitlaku výfukových plynů pomocí brzdové klapky motoru ve výfukovém potrubí. Brzdová klapka motoru ovládaná tlakem vzduchu postupně uzavírá výfukové potrubí podle požadovaného brzdového výkonu a vytváří tak potřebný protitlak výfukových plynů pro válec. Řídicí počítač vozidla FFR zjišťuje aktuální protitlak prostřednictvím senzoru a pomocí proporčního ventilu zajišťuje příslušné nastavení tlaku na stavěcím válci. Odstupňování odezvy brzdového systému pro dlouhodobé brzdění umožňuje dávkování brzdné síly při použití tohoto systému při provozu. Tímto způsobem je možné docílit plynulého nástupu brzdného účinku bez trhání.

Kombinace výkonné motorové brzdy EVBec a vodního retardéru MAN PriTarder® je efektivním a hospodárným brzdovým systémem: Na rozdíl od běžného retardéru pracuje vodní retardér přímo s kapalinou chladicího okruhu.

MAN PriTarder® je stejně jako intardér zapojen do systému odlehčovacího brzdění MAN BrakeMatic®: Během řazení / vypnutí spojky se zapne provozní brzda, aby během řazení nebylo přerušeno brzdění (Reblending).

Svahová brzda jako rozjezdový asistent při použití v terénu

Svahová brzda usnadňuje rozjíždění ve svahu. Během doby, ve které přesunujete nohu z brzdy na pedál plynu, můžete pomocí tlačítka zachovat brzdový tlak a zabránit tak couvnutí vozidla.

Zdroj: www.truck.man.eu

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *