Nejvyšší nosnost, síla a průchodnost terénem: MAN TGX nabízí správnou koncepci pohonu pro trakční dopravu. Ať už se jedná o provedení s pohonem 4×4 Hydrodrive, nebo 6×4 – na balíček výkonných řešení se můžete kdykoliv spolehnout. S motory o výkonu až 471 kW (640 HP*) dosahuje model TGX nedostižného výkonu a nejlepších hodnot spotřeby. Nákladní automobil v provedení Heavy Duty má při maximální celkové hmotnosti 33 tun nejvyšší nosnost. Díky širokému spektru nástaveb je MAN TGX také nejefektivnější velkou alternativou určenou pro stavebnictví.
Řada TGX vás dokáže přesvědčit i v obtížném terénu. Protože tam, kde končí silnice, velmi dobrou trakci poskytne přiřaditelný hydrostatický pohon přední nápravy MAN HydroDrive® nebo dvě zadní hnací nápravy. MAN TGX suverénně zvládá kritické jízdní situace a projede všude tam, kde nákladní automobil s pohonem jedné zadní nápravy nemá šanci. Inovační technologie se navíc postarají o potřebnou bezpečnost.
Ani nejlepší technika ale mnoho nezmůže, pokud řidič není odpočinutý a koncentrovaný. Pohodlné kabiny přispívají k tomu, že řidič uvolněně zvládá každou výzvu.
Seznamte se s vlastnostmi robustních terénních nákladních automobilů MAN TGX a využívejte je na všech svých stavbách.
* jen v přepravě těžkých nákladů
Efektivita vyžaduje silný pohon
V trakční dopravě a přepravě těžkých nákladů to znamená dát plný plyn, jen s palivem je to naopak. Protože náklady na palivo zpravidla tvoří třetinu celkových provozních nákladů, můžete s efektivními motory hodně ušetřit. Inovační motory MAN vytěží z každého litru paliva více kilometrů.
Nová kombinace osvědčené techniky:
- Na výběr jsou šestiválcové motory Common-Rail řady D20 a D26 s výkonem 360 k až 480 k v provedení Euro 6 a nové řadové šestiválcové motory D38 s výkonem 520, 560 nebo 640 k* v provedení Euro 6.
- Vstřikovací systém Common Rail omezuje množství částic vznikajících v motoru.
- Recirkulace spalin AGR snižuje množství oxidů dusíku v motoru.
- Dvoustupňové přeplňování optimalizuje nastavení v motoru v provedení Euro 6. Tím se dosahuje lepších emisních hodnot v širokém otáčkovém rozsahu.
- Nízkoteplotní chladicí systém (NTK) s vlastním chladicím okruhem zvyšuje účinnost chlazení stlačeného vzduchu v motorech v provedení Euro 6. Kvůli vyššímu přivedenému teplu z AGR a dvoustupňovému přeplňování je nutné výkonnější chlazení stlačeného vzduchu.
- Díky elektronickému zvýšení točivého momentu TopTorque má řídicí jednotka Powertrain-Manager motoru D26 na obou nejvyšších převodových stupních (11 a 12) k dispozici o 200 Nm více.
Zdvihový objem | Euro 6 | |
D2066 | 10,5 l | |
265 kW (360 k), 1 800 Nm | X | |
D2676 | 12,4 l | |
294 kW (400 k), 1 900 Nm | X | |
324 kW (440 k), 2 100 Nm | X | |
353 kW (480 k), 2 300 Nm | X | |
D3876 | 15,2 l | |
382 kW (520 k), 2 500 Nm | X | |
412 kW (560 k), 2 700 Nm | X | |
471 kW (640 k), 3 000 Nm | X |
Efektivní a bezpečná jízda
Bezpečnost v nákladní silniční dopravě má mnoho prvků. Nejdůležitější jsou asistenční systémy nákladního vozidla a rovněž schopnost řidiče rychle a přiměřeně reagovat v nebezpečných situacích. Společnost MAN Truck & Bus vyvinula pro oba aspekty inovační řešení: Trénink řidičů-profesionálů zaměřený na různé situace a elektronické asistenční systémy, které pomáhají řidiči v každodenních a obtížných situacích.
Efektivita při přepravě: Program pro efektivní a udržitelnou mobilitu
Efektivní hospodárnost vyžaduje bez problémů fungující mobilitu. Abyste šetřili cenné energetické zdroje, musí užitková vozidla jezdit co nejúsporněji. Společnost MAN Truck & Bus se nesoustředí jen na úspory paliva, ale nabízí svým zákazníkům také rozsáhlý program pro snížení celkových nákladů na vlastnictví (TCO).
Pohon
Motory užitkových vozidel MAN jsou díky důslednému využívání nejmodernějších technologií mimořádně úsporné a ekologické. Pokrývají výkonové spektrum od 150 do 480 HP. Všechny vznětové motory MAN využívají vysokotlaké vstřikování Common Rail, přeplňování turbodmychadlem, na míru upravenou dodatečnou úpravu výfukových plynů, vysoce pevné a lehké materiály, a jsou tak mimořádně účinné. Více než 100 let odborných znalostí vznětových motorů jsou zárukou spolehlivých a rovněž v budoucnu
MAN TipMatic®
Automatizovaná dvanáctistupňová převodovka MAN TipMatic® je dokonalým spojením pohodlí a efektivity. Její ovládání je velmi snadné, může pracovat plně automaticky, nebo ji řidič může ovládat ručně pomocí páky na volantu. Spojkový pedál odpadá, řadicí páka není nutná. Pozornost řidiče není odváděna od řízení a ten se může soustředit na dění na silnici. Vyšší dynamiku zajistí funkce kick-down. Kvůli jednoduchosti je pro MAN TipMatic® Fleet k dispozici výhradně automatický režim. Převodovky MAN TipMatic® dodávané v provedení Direktdrive a Overdrive jsou velmi hospodárné, protože snižují spotřebu paliva, jsou šetrné vůči hnacímu ústrojí a nabízejí o cca 70 kg vyšší užitečné zatížení než srovnatelné převodovky. Ke snížení zatížení řidiče přispívá integrovaný asistent rozjezdu MAN EasyStart.
Výhody převodovky MAN TipMatic®
Zřejmé výhody převodovky MAN TipMatic® se uplatní zejména v segmentu lehkých vozidel, protože se tyto nákladní automobily často používají v městské a příměstské dopravě. A především zde má velký význam, že řidič nemusí řadit.
Zdroj: www.truck.man.eu/cz