Živý sportovní hatchback a sedan s nízkou spotřebou paliva.
Hatchback
Mazda3 Hatchback, vytvořená podle designérské myšlenky „KODO – duše v pohybu“ vzbuzuje napjaté očekávání už od prvního pohledu. Tento vůz prodělal vývoj v každé oblasti a jeho kompletní přepracování je významným krokem kupředu v třídě vozů hatchback. S plnou škálou pokročilé technologie SKYACTIV tento sportovní hatchback odvážně vzdoruje zažitým konvencím a bez jakýchkoli kompromisů poskytuje vzrušující jízdní zážitek spolu se skvělou ovladatelností a zároveň s mimořádně nízkou spotřebou paliva a hodnotou emisí CO2.
Mazda3 Hatchback také jako první Mazda přichází se systémem připojení MZD Connect – mobilním internetovým připojením, které vám umožňuje přístup k široké škále online hudby a sociálním médiím.
Designérský motiv KODO vytváří sportovní a dynamický vzhled karoserie
Protože se jedná o vůz s designérským motivem „KODO – duše v pohybu“, karoserie vyzařuje dynamický pohyb z každého svého detailu – od podvozku po střechu. Vymodelované tvary zcela nové Mazdy3 Hatchback vytváří dojem mocného pohybu vpřed. Pevný, široký postoj napovídá, že půjde o vzrušující jízdní výkon s vynikajícími terénními schopnostmi. A s designem KODO exteriér tohoto vozu vyzařuje energické napětí a dojem rytmického pohybu, který řidiče přitahuje již od prvního pohledu.
Jemně zpracovaný interiér vozidla zahrnuje připojení mobilního přístroje
Nastupte si a nechte se překvapit prostorným interiérem, který je u vozů typu hatchback zcela neobvyklý. Usaďte se do sportovních sedadel a žasněte nad promyšlenými detaily tohoto jízdního prostředí. Dotek luxusu jemné látky. Prémiový vzhled saténově chromového vyhotovení a prvků příjemných na dotek. Pro ještě luxusnější pocit máte k dispozici sedadla potažená kůží.
V tomto jízdním prostředí jsme technické zpracování povýšili na novou úroveň. Jedná se o první Mazdu – a jeden z prvních vozů ve své třídě – s nabídkou připojení MZD Connect, našeho systému pro připojení mobilního přístroje. Další způsob, jak jízdní zážitek povyšujeme na novou úroveň.
Výkon a bezpečnost
Nová struktura karoserie SKYACTIV vylepšuje jízdní výkon a umožňuje vám kvalitnější prožitek z jízdy. Jak to dělá? Použili jsme vyztužovací prvky z ocele s vysokou pevností, abychom zlepšili tuhost struktury karoserie přibližně o 30 %. Takže kromě toho, že je karoserie pevnější, naše vozy nové generace mají vzhledem k lehčí karoserii celkově nižší hmotnost.
Kombinace zvýšené tuhosti a nižší hmotnosti umožňuje daleko citlivější ovládání a daleko živější jízdu. To zlepšuje jízdní dynamiku a řidiči poskytuje radostnější zážitek z jízdy.
Motor SKYACTIV-G o objemu 2,0 litry je vylepšený zážehový motor s přímým vstřikováním nabízející vynikající spotřebu paliva. K dispozici jako „high power“ a „standard power“.
Motor SKYACTIV-D o objemu 2,2 litry poskytuje zrychlení, které u běžných naftových motorů nemá obdoby. K dispozici jako „high power“ a „standard power“ – oba s vynikající spotřebou paliva a výkonem.
Můžete si zvolit automatickou šestistupňovou převodovku SKYACTIV-DRIVE nebo manuální šestistupňovou převodovku SKYACTIV-MT s motory SKYACTIV-G o objemu 2,0 litry a SKYACTIV-D o objemu 2,2 litry. Oba motory SKYACTIV-G jsou v souladu s emisními normami Euro 5 a motor SKYACTIV-D s novými emisními normami Euro 6.
Zadní parkovací kamera
Zadní kamera je zárukou výrazného zvýšení bezpečnosti při parkování a couvání.
Zadní kamera pomáhá eliminovat slepý bod přímo za vozidlem a poskytuje přehled i o nízko umístěných překážkách, které nejsou ve zpětných zrcátkách vidět. Zadní kamera dodává řidiči jistotu při couvání a parkování, protože poskytuje detailní pohled na prostor za vozidlem. Kamera je umístěna nad zadní SPZ a její obraz se přenáší na obrazovku na přístrojové desce. Pomocné čáry znázorňují přibližnou šířku vozidla i relativní vzdálenost překážky od zadního nárazníku.
Systém podpory rozpoznání vzdálenosti Pomáhá vám udržovat bezpečnou vzdálenost od vozidel jedoucích před vámi
Podívejte se, jak se systémem sledování jízdních pruhů (RVM) máte oči i vzadu a chráníte tak sebe i další spolucestující.
Systém podpory rozpoznání vzdálenosti (DRSS) vám pomáhá udržovat bezpečnou vzdálenost od vozidla jedoucího před vámi tak, že vás informuje o aktuální vzdálenosti.
V rozsahu rychlosti 30-200 km/h tento pokročilý bezpečnostní prvek používá radarovou technologii za účelem monitorování prostoru před vámi. Vzdálenost je pak jasně zobrazena na vašem Head Up Displeji ,a to s úseky zvýrazňujícími čas, který vaše vozidlo potřebuje, aby dojelo vozidlo před vámi. Pokud se dostanete příliš blízko k vozidlu jedoucímu před vámi, systém podpory rozpoznání vzdálenosti vás varuje blikáním na vašem aktivním řídicím displeji.
Protikolizní systém SCBS (Smart City Brake Support) Sleduje dopravu před vámi a pomáhá vám včas zastavit
Podívejte se, jak nám naše průkopnické bezpečnostní prvky umožňují vylepšit bezpečný výkon.
Tento bezpečnostní prvek zabraňuje nebo omezuje dopad čelní srážky pomocí vysoce přesného radarového systému s laserovým snímáním, který monitoruje dopravu před vámi – například v dopravní zácpě.
Pokud systém detekuje riziko srážky, předplní brzdy, aby okamžitě reagovaly, když je použijete. Pokud brzdy nepoužijete, tento bezpečnostní prvek vůz nouzově zastaví, je-li to třeba. Je v činnosti při jízdě od 4 km/h do 30 km/h. Můžete si tak užít jízdní výkon, protože víte, že jste chráněni prvotřídním bezpečnostním výkonem.
Sedan
Mazda3 Sedan, vytvořená podle designérské myšlenky „KODO – duše v pohybu“ vzbuzuje napjatá očekávání už od prvního pohledu. Tento vůz prodělal vývoj v každé oblasti a jeho kompletní přepracování je významným krokem kupředu v třídě vozů sedan. S plnou škálou pokročilé technologie SKYACTIV tento sportovní sedan odvážně vzdoruje zažitým konvencím a bez jakýchkoli kompromisů poskytuje vzrušující jízdní zážitek spolu se skvělou ovladatelností a zároveň s mimořádnou hospodárností paliva a hodnotou emisí CO2 .
Mazda3 Sedan také jako první Mazda přichází se systémem připojení MZD Connect – mobilním internetovým připojením, které vám umožňuje přístup k široké škále online hudby a sociálním médiím.
Sportovní exteriér vozu s naším designem karoserie KODO
Protože se jedná o vůz s designérským motivem „KODO – duše v pohybu“, karoserie vyzařuje dynamický pohyb z každého svého detailu – od podvozku po střechu. Vymodelované tvary Mazdy3 Sedan vytváří dojem mocného pohybu vpřed. Pevný, široký postoj napovídá, že půjde o vzrušující jízdní výkon s vynikajícími terénními schopnostmi. A s designem KODO exteriér tohoto vozu vyzařuje energické napětí a dojem rytmického pohybu, který řidiče přitahuje již od prvního pohledu.
Systém MZD
Pokročilé připojení mobilního přístroje, poprvé k dispozici u vozu Mazda, vám umožňuje využít celou škálu online služeb prostřednictvím vašeho chytrého telefonu. Mějte přístup k široké nabídce internetových rozhlasových stanic z celého světa a bezpečně zůstaňte v kontaktu s texty a obsahem na Facebooku a Twitteru, zatímco jste na cestách.
Velká barevná 7” dotyková obrazovka LCD zasazená do saténově chromového rámu a kruhový ovladač HMI Commander, které jsou prakticky umístěny spolu s dalšími prvky mezi předními sedadly, jsou navrženy tak, aby se ovládaly snadněji než konvenční ovládací prvky multimédií. S takovým připojením mobilního přístroje a pohodlím, které přináší toto luxusní jízdní prostředí, jste připraveni na zábavnou a bezpečnou jízdu.
Mazda3 se vyznačuje kvalitním provedením, materiály a inovativními prvky a je vybavena systémem MZD Connect pro připojení mobilních zařízení, který umožňuje zůstat na cestách bezpečně v kontaktu prostřednictvím textových zpráv nebo sítí Facebook a Twitter. Můžete si také vychutnat poslech oblíbených online rádiových stanic s křišťálově čistým zvukem pomocí integrovaného rádia DAB ve vozidle.
Head Up displej
Head Up displej je naším dalším průkopnickým prvkem, který kombinuje výraznou estetiku s cennou funkční účelností. Tento zřetelný displej – umístěný vertikálně v dokonalé linii pohledu řidiče – zobrazuje klíčové informace o jízdě včetně rychlosti, navigace a různých upozornění týkajících se výstrah aktivní bezpečnosti.
Jakmile nastartujete, Head Up displej se zdvihne do své vertikální polohy. Jakmile se rozjedete, oceníte bezpečnost a pohodlí, které se vám nabízí díky tomu, že klíčové informace jsou promítány jako virtuální obraz – aniž byste museli odvracet zrak od dění na vozovce.
Výkon a bezpečnost
Dynamický jízdní výkon, vzrušující požitek z jízdy
Mazda3 Sedan nabízí jízdní výkon, který ještě předčí očekávání, jež sportovní design tohoto vozu vyvolává. Naše auta jsou pověstná vzrušujícím a dynamickým jízdním zážitkem. A to proto, že na první místo klademe požitek z jízdy. Je to jen jeden z mnoha způsobů, jak jsme odvážně jiní.
Tento nekonvenční přístup k navrhování a výrobě automobilů pokračuje zde, u vozu, který je inspirován japonskou myšlenkou Jinba Ittai – „kůň a jezdec jako jeden“. Vytváří se tak jedinečné spojení mezi řidičem a vozem, díky kterému tento sportovní sedan disponuje takovým opojným jízdním výkonem a vzrušujícím a citlivým ovládáním.
Nová struktura karoserie SKYACTIV vylepšuje jízdní výkon a umožňuje vám kvalitnější prožitek z jízdy. Jak to dělá? Použili jsme vyztužovací prvky z ocele s vysokou pevností, abychom zlepšili tuhost struktury karoserie přibližně o 30 %. Takže kromě toho, že je karoserie pevnější, naše vozy nové generace mají vzhledem k lehčí karoserii celkově nižší hmotnost.
Kombinace zvýšené tuhosti a nižší hmotnosti umožňuje daleko citlivější ovládání a daleko živější jízdu. To zlepšuje jízdní dynamiku a řidiči poskytuje radostnější zážitek z jízdy.
Motor
Motor SKYACTIV-G o objemu 2,0 litry je vylepšený zážehový motor s přímým vstřikováním nabízející vynikající spotřebu paliva. K dispozici jako „high power“ a „standard power“.
Motor SKYACTIV-D o objemu 2,2 litry poskytuje zrychlení, které u běžných naftových motorů nemá obdoby. K dispozici jako „high power“ a „standard power“ – oba s vynikající spotřebou paliva a výkonem.
Můžete si zvolit automatickou šestistupňovou převodovku SKYACTIV-DRIVE nebo manuální šestistupňovou převodovku SKYACTIV-MT s motory SKYACTIV-G o objemu 2,0 litry a SKYACTIV-D o objemu 2,2 litry. Oba motory SKYACTIV-G jsou v souladu s emisními normami Euro 5 a motor SKYACTIV-D s novými emisními normami Euro 6.
Zadní parkovací kamera
Zadní kamera je zárukou výrazného zvýšení bezpečnosti při parkování a couvání.
Zadní kamera pomáhá eliminovat slepý bod přímo za vozidlem a poskytuje přehled i o nízko umístěných překážkách, které nejsou ve zpětných zrcátkách vidět. Zadní kamera dodává řidiči jistotu při couvání a parkování, protože poskytuje detailní pohled na prostor za vozidlem. Kamera je umístěna nad zadní SPZ a její obraz se přenáší na obrazovku na přístrojové desce. Pomocné čáry znázorňují přibližnou šířku vozidla i relativní vzdálenost překážky od zadního nárazníku.
Systém podpory rozpoznání vzdálenosti Pomáhá vám udržovat bezpečnou vzdálenost od vozidel jedoucích před vámi
Podívejte se, jak se systémem sledování jízdních pruhů (RVM) máte oči i vzadu a chráníte tak sebe i další spolucestující.
Systém podpory rozpoznání vzdálenosti (DRSS) vám pomáhá udržovat bezpečnou vzdálenost od vozidla jedoucího před vámi tak, že vás informuje o aktuální vzdálenosti.
V rozsahu rychlosti 30-200 km/h tento pokročilý bezpečnostní prvek používá radarovou technologii za účelem monitorování prostoru před vámi. Vzdálenost je pak jasně zobrazena na vašem Head Up displeji,a to s úseky zvýrazňujícími čas, který vaše vozidlo potřebuje, aby dojelo vozidlo před vámi. Pokud se dostanete příliš blízko k vozidlu jedoucímu před vámi, systém podpory rozpoznání vzdálenosti vás varuje blikáním na vašem Head Up displeji.
Systém SCBS
Tento bezpečnostní prvek zabraňuje nebo omezuje dopad čelní srážky pomocí vysoce přesného radarového systému s laserovým snímáním, který monitoruje dopravu před vámi – například v dopravní zácpě.
Pokud systém detekuje riziko srážky, předplní brzdy, aby okamžitě reagovaly, když je použijete. Pokud brzdy nepoužijete, tento bezpečnostní prvek vůz nouzově zastaví, je-li to třeba. Je v činnosti při jízdě od 4 km/h do 30 km/h. Můžete si tak užít jízdní výkon, protože víte, že jste chráněni prvotřídním bezpečnostním výkonem.
Zdroj: www.mazda.cz