Nezapadá do žádného stereotypu. Ale dokonale zapadá do vašeho života.
Atletické na první pohled – a na každém metru cesty: vozy třídy A plní slib, který dává jejich design. Třída A signalizuje emoce v pohybu svým agresivním předním nárazníkem, dlouhou boční linií a ještě výraznější zádí, nadstandardně s koncovými LED světly.
Design vozů třídy A působí mladým a moderním dojmem a po provedené modernizaci je ještě přitažlivější: s výraznějšími předními a zadními nárazníky, třemi různými designovými a výbavovými liniemi, nadstandardním balíčkem Design a také s atraktivními materiály, barvami a novými koly z lehkých slitin.
Přední část nápadného šípovitého tvaru a charakteristická diamantová mřížka chladiče dodávají vozům sebevědomý a energický vzhled. Ochranný kryt chladiče je již ve standardní specifikaci koncipován jako černá mřížka diamantového tvaru, která podtrhuje sportovní charakter vozu.
Vysoce výkonné čelní LED světlomety, které jsou součástí nadstandardní výbavy, vydávají intenzivnější světlo a od prvního okamžiku zaujmou příjemným modrým světlem optických vláken. Koncová LED světla navíc propůjčují vozu neobyčejný vzhled a zlepšují viditelnost.
Díky třífunkční vláknové optice již nejsou jednotlivé LED diody viditelné, ale splývají v jedinou vizuální jednotku.
Vysoce kvalitní interiér byl navržen s láskou k detailu a vyznačuje se ještě vyšší exkluzivitou a sportovním stylem. Tvary, povrchy a materiály společně vytvářejí vysoce kvalitní a harmonický celek a vyhovují nejpřísnějším nárokům, na pohled i na dotyk.
Na výběr je ze tří variant sedadel pro maximálně ergonomický komfort. Nové lemovací prvky vysoké kvality zdobí prostor přístrojové desky a spínačů.
Součásti exkluzivní výbavy, jako je nadstandardní ambientní osvětlení ve dvanácti různých barvách, třípaprskový volant nové generace a nová přístrojová deska s multifunkčním displejem doplňují vysoce kvalitní interiér vozů třídy A.
Motory
Vznětové motory – čas pro hrdiny.
Model |
Počet a uspořádání
válců |
Objem
(cm3) |
Jmenovitý výkon
(kW při ot./min.)[1] |
Maximální rychlost
(km/h) |
Spotřeba paliva
kombinovaná
(l/100 km)[2] |
Emise CO2,
kombinované
(g/km)[2] |
A 160 d |
4 in-line |
1461 |
66/2750–4000
(66/4500–6000) |
180 (190) |
4.1–3.7 (3.9–3.7) |
107–98 (104–98) |
A 180 d |
4 in-line |
1461 |
80/4000 (80/4000) |
190 (190) |
4.1–3.7 (3.9–3.7) |
107–98 (104–98) |
A 180 d BlueEFFICIENCY Edition |
4 in-line |
1461 |
80/4000 (–) |
190 (–) |
3.5 (–) |
89 (–) |
A 200 d |
4 in-line |
2143 |
100/3200–4000 (100/3200–4000) |
210 (210) |
4.5–4.1 (4.1–3.8) |
116–106 (108–99) |
A 200 d 4MATIC |
4 in-line |
2143 |
– (100/3400–4400) |
– (210) |
– (4.9–4.6) |
– (127–121) |
A 220 d |
4 in-line |
2143 |
– (130/3600–3800) |
– (224) |
– (4.2–4.0) |
– (109–104) |
A 220 d 4MATIC |
4 in-line |
2143 |
– (130/3600–3800) |
– (220) |
– (4.9–4.6) |
– (127–121) |
Zvučný skrz naskrz
Vzrušující úspornost. Tato kombinace slov zní jako oxymóron, se kterým si poradí pouze hrdinové. Vznětové motory vozů třídy A jsou zrozeny k tomu, aby se těmito hrdiny staly: vyznačují se palivovou účinností a zároveň mají energického a živého ducha.
Přednosti čtyřválcového vznětového motoru.
Čtyřválcové vznětové motory předvádějí typické vlastnosti značky Mercedes: jsou schopny vysokého točivého momentu a okamžité odezvy i při nižších otáčkách motoru. Vznětové motory jsou zároveň nenáročné, co se týče spotřeby paliva, mají nízkou hladinu emisí a vyznačují se značně vylepšeným tichým chodem a menšími vibracemi.
Zážehové motory – předběhly svou dobu.
Models |
Počet
a uspořádání
válců |
Objem
(cm3) |
Jmenovitý výkon
(kW při ot./min.) [1] |
Maximální rychlost
(km/h) |
Spotřeba paliva
kombinovaná
(l/100 km) [2] |
Emise CO2,
kombinované
(g/km)[2] |
A 160 |
4 in-line |
1595 |
75/4500-6000 (75/4500-6000) |
190 (190) |
5.6–5.4 (5.4–5.1) |
128-124 (126-119) |
A 180 |
4 in-line |
1595 |
90/5000 (90/5000) |
202 (202) |
5.7-5.5 (5.4-5.1) |
134–127 (126–119) |
A 180 BlueEFFICIENCY Edition |
4 in-line |
1595 |
90/5000 (–) |
190 (–) |
5.2 (–) |
120 (–) |
A 200 |
4 in-line |
1595 |
115/5300 (115/5300) |
224 (224) |
5.7-5.5 (5.4-5.1) |
134–128 (126–119) |
A 220 4MATIC |
4 in-line |
1991 |
– (135/5500) |
– (228) |
– (6.6-6.3) |
– (154–148) |
A 250 |
4 in-line |
1991 |
155/5500 (155/5500) |
240 (240) |
6,7-6,6 (6,0–5,8) |
154-151 (139–136) |
A 250 4MATIC |
4 in-line |
1991 |
– (155/5500) |
– (240) |
– (6.6–6.5) |
– (154–152) |
A 250 Sport |
4 in-line |
1991 |
160/5500 (160/5500) |
240 (240) |
6.8 (6.2) |
158 (143) |
A 250 Sport 4MATIC |
4 in-line |
1991 |
– (160/5500) |
– (240) |
– (6.6) |
– (154) |
A 45 AMG 4MATIC |
4 in-line |
1991 |
– (280/6000) |
– (250)[3] |
– (7.3–6.9) |
– (171–162) |
Vítejte v nové dimenzi
Práce je na hranicích nové dimenze. Práce již není nepříjemná povinnost. Práce dává jistotu. Práce je osvěžující. Práce je život. Zážehové motory vozů třídy A již překročily práh této nové dimenze. Milují svoji práci. Proč nenásledovat jejich příkladu?
Převodovky
Ryzí jízdní dynamika: Díky vyspělé technologii. Převodovka přenáší otáčky motoru na systém pohonu plynule a hladce. Je dokonale sladěna s výkonem, odstupňováním převodových stupňů a převodovým poměrem.
Díky svému krátkému a přímému řazení umožňuje šestistupňová manuální převodovka rychlé řazení při zachování vysokého komfortu řazení.
K dispozici pouze pro modely A 160 d, A 180 d, A 200 d, A 200 d 4MATIC, A 180, A 200, A 220 4MATIC, A 250 a A 250 Sport.
|
Šestistupňová manuální převodovka s delšími převodovými poměry
Díky svému krátkému a přímému řazení umožňuje šestistupňová manuální převodovka rychlé řazení při zachování vysokého komfortu řazení. Dopředné rychlostní stupně mají obzvláště dlouhou dráhu řazení. To pomáhá úspornému řízení.
K dispozici pouze pro vozy A 180 d BlueEFFICIENCY Edition, A 160 a A 180 BlueEFFICIENCY Edition.
|
Automatická převodovka s dvojitou spojkou 7G-DCT
Naprostá plynulost: Tato jedinečná kombinace komfortu, sportovního charakteru a hospodárnosti vás rozhodně potěší. Automatizovaná tříhřídelová manuální převodovka s dvojitou spojkou má sedm rychlostních stupňů a dvě dílčí převodovky, z nichž každá je vybavena vlastní spojkou.
Převodovka s dvojitou spojkou kombinuje komfort sedmistupňové automatické převodovky s dynamickým ovládáním manuální převodovky. Umožňuje rychlé a hladké řazení rychlostních stupňů bez přerušení trakční síly.
Pomocí tří jízdních režimů „Hospodárnost“, „Sport“ a „Manuální řazení“ lze zvolit charakteristiku řazení od úsporné po dynamickou. Pomocí funkce kick-down přeskakuje elektronický řídicí systém během podřazování jednotlivé rychlostní stupně. To umožňuje větší akceleraci.
Standardní výbava pro modely A 200 d 4MATIC, A 220 d, A 220 d 4MATIC, A 220 4MATIC, A 250 4MATIC a A 250 Sport 4MATIC. Není k dispozici pro vozy A 180 d BlueEFFICIENCY Edition, A 180 BlueEFFICIENCY Edition a Mercedes-AMG A 45 4MATIC.
|
Sedmistupňová sportovní převodovka AMG SPEEDSHIFT DCT
Připoutejte se prosím: s touto převodovkou, která využívá technologii motoristického sportu, zažijete parádní jízdu. Poskytuje větší dynamiku a větší potěšení z jízdy. A záleží jen na vás – a na vašem prstu na tlačítku – jakou bude mít podobu.
Tato převodovka s dvojitou spojkou vás nadchne svou rychlou odezvou během řazení: doba odezvy je mimořádně krátká a nedochází k přerušení trakční síly. Sedm rychlostních stupňů, až pět možných nastavení převodovky podle vybraného jízdního režimu, manuální režim, systém přizpůsobení otáček a funkce RACE START umožňují rychlou akceleraci.
Řazení je rychlejší a citlivější v jízdních programech „S“ a „M“. Jízdní program „C“ (regulovaná účinnost) se zaměřuje na optimalizaci spotřeby, zejména v kombinaci s funkcí ECO start/stop, která může dočasně vypnout motor,když vozidlo stojí.
Funkce RACE START dodává pocit, jaký prožívají jezdci v motoristickém sportu. Lze ji aktivovat ve sportovním režimu „ESP® SPORT HANDLING MODE“, když vozidlo stojí. Dává vozidlu nejlepší možné zrychlení z nuly.
K dispozici pouze pro Mercedes-AMG A 45 4MATIC.
|
Spojení se světem. Na každém kousku cesty.
Nejrychlejší smartphone své třídy: USB připojení – a obrazovka vašeho zařízení se objeví na 20,3centimetrovém displeji ovládacího a řídicího systému COMAND Online. Vaše okno do sítě nesčetných možností. Pouze jedno z mnoha multimediálních řešení. Digitální a intuitivní. Taková je nová generace mobility.
Dostupnost výbavy závisí na vybraném motoru a konfiguraci. Podrobnosti naleznete v informaci o výbavě každého modelu.
Na cestě k řízení bez nehod.
To, co před více než deseti lety začalo technologií PRE-SAFE® a pokračovalo systémem DISTRONIC PLUS, se nyní stalo novou dimenzí řízení vozu: Inteligentní řízení Mercedes-Benz – komfort a bezpečnost jsou nyní lépe propojeny. Prohlédněte si a osahejte vůz třídy A.
Díky síťovému propojení – jež naši experti na bezpečnost nazvali „senzorovou fúzí“ – inteligentní asistenční systémy analyzují složité situace a lépe rozpoznávají možná provozní nebezpečí pomocí senzorů rozmístěných po celém vozidle.
Dostupnost výbavy závisí na vybraném motoru a konfiguraci. Podrobnosti naleznete v informaci o výbavě každého modelu.
Komplexní koncepce bezpečnosti od společnosti Mercedes-Benz dělí bezpečnost vozidla do čtyř fází:
Prakticky žádná jiná oblast neinspiruje konstruktéry společnosti Mercedes-Benz k trvalému dosahování tak působivých výsledků jako výzkum nových bezpečnostních technologií. První významný milník, co se týče bezpečnosti, sahá do 50. let 20. století, kdy Béla Barényi vynalezl bezpečnostní buňku pro cestující. Ta je dnes jen jednou z mnoha součástí komplexní koncepce bezpečnosti, která ještě více přibližuje vozy Mercedes-Benz k naší vizi řízení bez nehod.
Dostupnost výbavy závisí na vybraném motoru a konfiguraci. Podrobnosti naleznete v informaci o výbavě každého modelu.
Fáze 1: Bezpečná jízda
Většina nehod začíná dlouho před skutečnou srážkou: v důsledku ztráty koncentrace, špatné viditelnosti nebo rizik, která nelze předvídat. Proto koncepce bezpečnosti Mercedes-Benz využívá řadu opatření, která každý den podporují jízdu bez zbytečného stresu a pomáhají vám udržet pod kontrolou kritické situace.
Fáze 2: V kritických situacích
Značka Mercedes-Benz je symbolem bezpečnosti automobilů. Proto naše vozidla podporují cestující i v kritických jízdních situacích, aby byla každá jízda tak bezpečná, jak jen může být.
Fáze 3: Při nehodě
Automobily značky Mercedes-Benz mají mnoho bezpečnostních systémů, které zabraňují nehodám. Kdyby však došlo k nejhoršímu, aktivuje se řada bezpečnostních systémů, které poskytnou všem cestujícím ve vozidle nejlepší možnou ochranu. Ty zahrnují ochranu cestujících, stejně jako ochranu jiných účastníků silničního provozu.
Fáze 4: Po nehodě
Za účelem omezení následných škod po nehodě a poskytnutí pomoci záchranné službě se spustí několik různých systémů v závislosti na typu a závažnosti nehody. Asistenční služby pro mimořádné případy po nehodě tvoří důležitou součást bezpečnostní filozofie společnosti Mercedes-Benz.
- Nejlepší možná ochrana: Lze automaticky vypnout motor a přerušit přívod paliva.
- Nápadné osvětlení: Lze automaticky aktivovat výstražná světla a nouzové vnitřní osvětlení, aby se zabránilo dalším nehodám a rychleji se našlo havarované vozidlo.
- Usnadnění úniku: Lze automaticky uvolnit dveře.
- Užitečné spojení: V případě nehody nebo poruchy systém tísňového volání Mercedes-Benz (standardně se systémem Audio USB 20 a vyšší verzí) dokáže automaticky navázat spojení se střediskem tísňového volání.
Když jde o záchranu cestujících po nehodě, záleží na každé sekundě. Proto společnost Daimler vymyslela nálepku pro záchranáře, drobnou, ale účinnou inovaci, která poskytuje záchranným službám okamžitý přístup ke konstrukčním detailům vozu významným pro bezpečnost přímo na místě nehody. Nálepky s QR kódem jsou připevněny na víčko palivové nádrže vozu a na sloupek B na opačné straně. Lze je snadno dodatečně umístit a jsou součástí řad specifikací pro všechna nová vozidla. V případě nouze může personál záchranných služeb naskenovat chytrým telefonem nebo tabletem QR kód pro rychlý a spolehlivý přístup k příslušné kartě pro záchranáře, která jim usnadní práci.
Zdroj: www.mercedes-benz.cz