Outlander je prvním modelem s novou budoucí tváří vozů značky Mitsubishi. Nenechte se okouzlit pouze jeho vzhledem, příjemně Vás překvapí i nový komfortní a svěží interiér s množstvím luxusních prvků, přepracovaný podvozek, skvělé odhlučnění i působivý jízdní výkon. Outlander je prostě připraven hrdě plnit všechna Vaše přání.
Outlander je zrozen v zemi vycházejícího slunce, díky tradiční japonské spolehlivosti a inovativním bezpečnostním technologiím bude zcela jistě spolehlivým ochráncem na všech Vašich cestách. Jeho univerzální využití z něj dělá ideální vozidlo pro moderní rodiny s aktivním životním stylem, Vyspělá technologie pohonu 4×4 Vám umožní cestovat prakticky kamkoliv. Společné geny se členy rodiny Mitsubishi, kteří dosáhli rekordních 12 vítězství v nejnáročnější rallye světa – Rallye Dakar, Vás zase utvrdí v tom, že jste si vybrali správně.
Design
Outlander představuje zcela novou vizuální identitu značky Mitsubishi, označovanou „Dynamic Shield“ (dynamický štít).
Nové ztvárnění čelních partií vyjadřuje designový odkaz postavený na tradici značky Mitsubishi, zároveň působí svěžím dojmem a evokuje jedinečný pocit bezpečí a ochrany pro řidiče i posádku.Uvnitř nabízí Outlander tichou a uvolněnou atmosféru, umocněnou jeho japonskou kultivovaností, pohodlím, kvalitou použitých materiálů a smyslem pro každý detail.
Exteriér
Dominantou exteriéru je moderní agresivní přední maska ve tvaru „dynamického štítu” s výrazným chromovým dekorem, který má symbolizovat funkčnost a bezpečnost typickou pro vozy kategorie SUV od Mitsubishi Motors. Štíhlé LED světlomety obepínající karoserii se včetně světel pro denní svícení složených z 12 diod jemně táhnou směrem nahoru a do boků, čímž celkově sportovní pocit z vozu. Outlander je o 40 mm delší a jeho robustní vzhled podtrhují nová elegantní 18“ kola z lehkých slitin, zvýrazněná černými lemy blatníků. K elegantnímu vzhledu exteriéru přispívá také propracovaná zadní část vozidla. Praktické zadní výklopné dveře jsou jednoduše otevíratelné stisknutím tlačítka na dálkovém ovládání k vozidlu nebo pomocí spínače přímo u místa řidiče. Páté dveře je tak možné pohodlně otevřít a zavřít bez toho, abyste museli z vozu vystoupit. Elektricky ovládané zadní výklopné dveře a inteligentní bezklíčové ovládání přispívají k maximální pohodlí.
Interiér
Outlander je kultivovaným japonským vozem, jehož interiér nabízí tichou a uvolněnou atmosféru, dostatek prostoru a praktické funkčnosti, maximální ergonomii a komfort, a v neposlední řadě elegantní design s důrazem na každý detail. Propracovaná sedadla s novým čalouněním a výplněmi zajistí komfortní cestování, vylepšené je navíc i boční vedení sedáků a opěradlel. Díky přepracovaném sklápění zadního sedadla je zajištěna jeho snadná ovladatelnost. V interiéru jsou využity nové dekory obkladových materiálů, výplně dveří a palubní desky, přibyly měkčené materiály na loketní opěrce, samozatmavovací vnitřní zpětné zrcátko nebo odkládací schránka na brýle. Nový design koženého volantu zaujme hrubším věncem, opěrami pro prsty a lesklými černými akcenty.Elektricky ovládané velkoplošné střešní okno přinese cestujícím úplně jiný pohled na cestování, naplní interiér vozidla světlem a dodá pocit ještě většího prostoru.
Technologie a bezpečnost
Outlander teď dosahuje ještě lepší jízdní vlastnosti a jízdní stabilitu na cestě díky propracovanému podvozku a pohonnému ústrojí. Outlander přináší řadu nových prvků, jako rozšíření elektronicky řízeného pohonu všech kol Multi Select o pokročilý systém S-AWC (Super-All Wheel Control) z ikonického modelu Lancer Evolution. Novinkou jsou LED světlomety pro zvýšení Vaší bezpečnosti, které zlepší viditelnost a perfektně v noci osvítí vozovku. Samozřejmostí je LED denní svícení pro všechny výbavy. Vylepšené odhlučnění učiní Vaši jízdu tišší a komfortnější.
Sofistikovaný systém pohonu všech kol S-AWC
Systém S-AWC je inspirován legendární technologií Lancer Evolution. Unikátní pohon 4×4 poskytuje řidiči ideální podmínky pro bezpečnou jízdu při akceleraci, brzdění, zatáčení a změně směru jízdy za použití elektronicky řízené spojky pohonu 4WD a aktivního elektronicky ovládaného nápravového diferenciálu AFD. Systém má funkci aktivního stáčení vozu AYC kolem svislé osy. Výsledkem je zlepšení projíždění zatáček, jízdní stability a přenosu výkonu při zachování příznivé spotřeby paliva.
Outlander disponuje 4 režimy jízdy:
- AWC ECO pro nízkou spotřebu paliva za normálních podmínek přenáší hnací moment výhradně na přední kola, aby dosáhl co nejnižší spotřeby paliva; zaznamená-li kluzký povrch, automaticky se přepne na 4WD
- NORMAL pro optimální pohon 4WD pro stálé použití reguluje přenos hnacího momentu na jednotlivá kola v souladu s jízdními podmínkami
- SNOW pro kluzké povrchy zajišťuje optimální záběrové schopnosti a ovladatelnost za jízdy na zledovatělých či zasněžených vozovkách nebo jiném kluzkém povrchu.
- LOCK pro nejvyšší trakci a nejvyšší využití 4WD na jakémkoliv povrchu (včetně pevného povrchu) a v jakékoliv rychlosti.
NOVINKA! – KOMBINACE BENZÍN + AUTOMAT + POHON 4X4
Od května 2016 je Outlander s benzínovým motorem 2.0 MIVEC dostupný také s pohonem všech 4 kol a novou generací převodovky CVT (Continuously Variable Transmission) s plynule měnitelným převodovým poměrem. Kromě automatického režimu je možné využít i manuální řazení v rozmezí 6-ti přednastavených rychlostních stupňů, a to prostřednictvím ovládacích pádel řazení pod volantem. Změny, které přináší nová generace převodovky CVT se dotýkají především zrychlení vozidla a rychlejší reakce vozidla na sešlápnutí plynového pedálu. Zároveň ale přináší i snížení spotřeby paliva ve všech jízdních režimech.
Vyspělé bezpečnostní technologie
Outlander je vybavený pokročilými bezpečnostními technologiemi včetně systému předcházení a zmírňování následků čelního nárazu FCM (Forward Collision Mitigation), jenž snižuje riziko srážky v kritické situaci, kdy Outlander reaguje na blížící se překážku nejprve varováním řidiče a následně prudkým automatickým brzděním.
Systém monitorování a podpory udržování jízdního pruhu LDW (Lane Departure Warning) zase upozorní řidiče rozsvícenou kontrolkou a zvukovým signálem na skutečnost, že se vozidlo chystá opustit jízdní pruh bez toho, aniž by byla použita směrová světla.
Adaptivní tempomat ACC přizpůsobuje rychlost nového Outlanderu tak, aby udržel předvolenou vzdálenost od vozidel jedoucích před Vámi, a to nejen při jízdě vysokou konstantní rychlostí, tak i při nízkých rychlostech, jako např. v dopravní špičce.
Outlander je standardně vybaven kompletní sadou aktivních bezpečnostních prvků včetně senzoru kontroly tlaku v pneumatikách (TPMS), stabilizačního systému ASC, systému elektronické regulace trakce TCL a antiblokovacího brzdového systému ABS se systémem elektronického rozdělení brzdné síly EBD. Patří sem např. i systém přednostního brzdění BOS, který v kritické situaci upřednostní brzdění před zrychlením, pokud jsou oba pedály sešlápnuté současně, dále systém signalizace nouzového brzdění ESS, jenž automaticky aktivuje brzdová světla, aby tak upozornil za Vámi jedoucí vozidla a snížil tak pravděpodobnost srážky zezadu, anebo brzdový asistent EBA.
Pro bezproblémový rozjezd do kopce je Outlander standardně vybaven asistentem rozjezdu do kopce HSA, jenž při rozjezdu v prudkém kopci pomáhá zabránit nechtěnému couvnutí vozidla po uvolnění brzdového pedálu – vozidlo brzdí po dobu dalších max. 2 sekund, dokud nesešlápnete plynový pedál.
Při nárazu je posádka chráněna až 7 airbagy včetně kolenního airbagu řidiče. Přední sedadla jsou vybavena bezpečnostními pásy s předpínači a omezovači zátěže, které lépe fixují tělo při nárazu a současně chrání posádku v případě nehody před nadměrným tahem bezpečnostního pásu.
Outlander využívá pokročilou bezpečnostní konstrukci karoserie Mitsubishi RISE (Reinforced Impact Safety Evolution), která poskytuje posádce zvýšenou ochranu při kolizích z jakéhokoli směru, dokonce i při srážce s vozidlem jiné výšky nebo hmotnosti. Zároveň pomáhá chránit palivový systém před poškozením při nárazu zezadu.
Za své skvělé bezpečnostní parametry ziskal OUTLANDER v roce 2012 maximální pětihvězdičkové ohodnocení v bezpečnostních testech Euro NCAP a v roce 2013 pak nové ocenění „Euro NCAP Advanced“ (za systém předcházení čelní srážce FCM).
LED světlomety
Naprostou novinkou poprvé použitou u Mitsubishi jsou nové LED hlavní světlomety, které se skládají ze dvou vedle sebe umístěných projektorů. Jasně osvítí vozovku před vozidlem, abyste i za snížené viditelnosti bezpečně rozpoznali překážku. Díky použité technologii LED výrazně přispívají k úspoře elektrické energie. Jsou kombinované se světly pro denní svícení (DRL) s 12 LED diodami, díky nimž snadno rozpoznáte Outlander již z dálky. Aby byla zajištěna viditelnost za každé situace, jsou LED světlomety standardně vybaveny ostřikovači.
Dokonalé odhlučnění interiéru
Požitek z kultivované jízdy v novém Outlanderu je ještě příjemnější díky dokonalému odhlučnění interiéru. K tichému prostředí v kabině vozu přispělo celkem 33 vylepšení zaměřených na potlačení hluku, vibrací a chvění, konkrétně od motoru i podvozku a aerodynamického hluku. Ta se týkala různých oblastí v rámci celého vozidla – karoserie, motor, zavěšení kol, samotná kola, zvukotěsná skla, dynamické tlumiče zabudované na různých místech a součástech atd. – až po úpravy systému dveřních těsnění s cílem dosáhnout kvalitnějšího tlumeného klapnutí při zavření dveří. Provedená opatření se odrazila v mnohem tišším prostředí v kabině vozu, což je zárukou příjemnějšího cestování i přátelštější atmosféry na palubě; důkazem je lepší index srozumitelnosti řeči v kabině, tj. možnost konverzovat za jízdy bez zvyšování hlasu.
Inteligentní systém bezklíčového ovládání centrálního zamykání
Outlander je vybaven inteligentním systémem bezklíčového ovládání centrálního zamykání s tlačítkem zapalování START/STOP. Prostřednictvím tlačítek na vnějších klikách předních dveří a na pátých dveřích můžete příslušné dveře zamknout či odemknout pouhým stiskem. Motor lze spustit nebo vypnout pouhým stisknutím tlačítka zapalování. Elektronický klíč od vozidla stačí mít u sebe, aniž byste jej museli vyndávat z kapsy.
Ve vybraných verzích si cestující mohou vychutnat audiosystém Rockford Fosgate s výkonem 710 W, 6,1″ barevným dotykovým LCD displejem, rádiem LW/MW/FM, přijímačem digitálního rádia DAB, CD/MP3 přehrávačem, 9 reproduktory.
Vrcholem nabídky je nový multimediální navigační systém MMCS s 3D zobrazováním map, přijímačem digitálního rádia DAB, 7-palcovým dotykovým LCD displejem, audiosystémem Rockford Fosgate® (710 W), rádiem LW/MW/FM, CD/MP3 a 2 x SD vstupem.
Díky parkovacímu asistentovi, který obraz ze zadní parkovací kamery přenáší na displej audiosystému Rockford Fosgate nebo navigačního systému MMCS, je parkování ve městě jednodušší a bezpečnější.
Ochrana životního prostředí
Systém automatického zastavení a nastartování motoru (AS&G) a systém podpory úsporné jízdy (ECO) navíc nabízí všestrannou podporu úsporné jízdy. Vyladěný aerodynamický tvar vozidla a lehká karoserie významným způsobem snižují energetické ztráty. Tyto vynikající ekologické parametry, které se současně projevují v úspoře paliva, uspokojí i toho nejnáročnějšího řidiče. Byly dosaženy při zachování dokonalého požitku z jízdy, na nějž jsou majitelé vozidel značky Mitsubishi již dlouhá léta zvyklí.
Systém automatického zastavení a nastartování motoru (AS&G) se aktivuje automaticky, např. při zastavení vozidla na křižovatce. Princip fungování je velmi jednoduchý. Při vyřazení rychlosti a vrácení pedálu spojky do původní polohy se motor sám vypne. Motor se automaticky opět nastartuje v okamžiku, kdy sešlápnete spojkový pedál, abyste mohli zařadit rychlostní stupeň při rozjezdu z křižovatky.
Systém podpory úsporné jízdy (ECO) se ovládá stisknutím tlačítka režimu ECO, jímž přepnete ovládání motoru do úsporného režimu. Současně s ním aktivujete i úsporný pohon všech kol a klimatizace. Na displeji palubního počítače můžete sledovat dosahovanou úroveň úsporné jízdy v reálním čase. Skóre úsporné jízdy se zobrazuje po stanovené časové období, což napomáhá k zlepšení návyků řidiče jezdit stále úsporněji.
Zdroj: www.mitsubishi-motors.cz