Subaru Forester

Chcete-li v přírodě přežít, musíte se přizpůsobit. To platí i pro Forester. Po úpravách nabízí ještě vyšší požitek z jízdy a zaujme vylepšeným zevnějškem i interiérem. Ať již se s Foresterem vydáte kamkoli, vždy bude vystupovat naprosto způsobile, připraven podrobit si prostředí svým všestranným charakterem, což ostatně stvrzuje i jeho robustní vzhled.

Modely

2.0D Sport
ROZMĚRY: D x Š x V: 4 595 x 1 795 x 1 735 mm
MOTOR: Plochý vznětový čtyřválec s protiběžnými písty,
DOHC 16v, s přeplňováním
ZDVIHOVÝ OBJEM: 1 998 cm3
NEJVYŠŠÍ VÝKON: 108 kW (148 k) při 3 600 ot/min
MAX. TOČIVÝ MOMENT: 350 Nm při 1 600 až 2 400 ot/min
PŘEVODOVKA: Lineartronic, pohon AWD
2.0D-L / 2D
ROZMĚRY: D x Š x V: 4 595 x 1 795 x 1 735 mm
MOTOR: Plochý vznětový čtyřválec s protiběžnými písty,
DOHC 16v, s přeplňováním
ZDVIHOVÝ OBJEM: 1 998 cm3
NEJVYŠŠÍ VÝKON: 108 kW (148 k) při 3 600 ot/min
MAX. TOČIVÝ MOMENT: 350 Nm při 1 600 až 2 400 ot/min
PŘEVODOVKA: Šestistupňová manuální převodovka nebo
Lineartronic, pohon AWD
2.0XT
ROZMĚRY: D x Š x V: 4 595 x 1 795 x 1 735 mm
MOTOR: Plochý zážehový čtyřválec s protiběžnými písty,
DOHC 16v, s přeplňováním
ZDVIHOVÝ OBJEM: 1 998 cm3
NEJVYŠŠÍ VÝKON: 177 kW (241 k) při 5 600 ot/min
MAX. TOČIVÝ MOMENT: 350 Nm při 2 400 až 3 600 ot/min
PŘEVODOVKA: Lineartronic, pohon AWD
2.0i-L / 2.0i
ROZMĚRY: D x Š x V: 4 595 x 1 795 x 1 735 mm
MOTOR: Plochý zážehový čtyřválec s protiběžnými písty,
DOHC 16v
ZDVIHOVÝ OBJEM: 1 995 cm3
NEJVYŠŠÍ VÝKON: 110 kW (150 k) při 6 200 ot/min
MAX. TOČIVÝ MOMENT: 198 Nm při 4 200 ot/min
PŘEVODOVKA: Šestistupňová manuální převodovka nebo
Lineartronic, pohon AWD

Technologie a bezpečnost

MOTOR SUBARU BOXER

Jen velmi málo vozů SUV jezdí s takovou jistotou a příkladnou odezvou jako Forester, přičemž hlavní důvod a jdeme pod kapotou – motor SUBARU BOXER. Díky unikátní konstrukci jsou válce umístěny po obou stranách klikového hřídele v úhlu 180 stupňů proti sobě, a tak je profil nižší a plošší než u motorů odlišné konstrukce. Motor (a tedy i celý vůz) má tak nižší těžiště, což přispívá k lepšímu pocitu rovnováhy. Protiběžný chod pístů kromě toho znamená, že pohybové síly přirozeným způsobem působí proti sobě, a tak se eliminuje převážná část vibrací.

SUBARU BOXER DIESEL 2,0 L DOHC
NEJVYŠŠÍ VÝKON: 108 kW (148 k) při 3 600 ot/min
MAX. TOČIVÝ MOMENT: 350 Nm při 1 600 až 2 400 ot/min
SPOTŘEBA PALIVA:
6.1 lit./100 km*1 (Lineartronic)*2
6.3 lit./100 km*1 (Lineartronic)*3
5.7 lit./100 km*1 (6MT)*2,
5.9 lit./100 km*1 (6MT)*3
EMISE CO2:
158 g/km*1 (Lineartronic)*2
163 g/km*1 (Lineartronic)*3
148 g/km*1 (6MT)*2,
152 g/km*1 (6MT)*3

SUBARU BOXER 2,0 L DOHC TURBO
NEJVYŠŠÍ VÝKON: 177 kW (241 k) při 5 600 ot/min
MAX. TOČIVÝ MOMENT: 350 Nm při 2 400 až 3 600 ot/min
SPOTŘEBA PALIVA: 8,5 l/ 100 km*1 (Lineartronic)
EMISE CO2: 197 g/km*1 (Lineartronic)

SUBARU BOXER 2,0 L DOHC
NEJVYŠŠÍ VÝKON: 110 kW (150 k) při 6 200 ot/min
MAX. TOČIVÝ MOMENT: 198 Nm při 4 200 ot/min
SPOTŘEBA PALIVA:
6,5 l/ 100 km*1 (Lineartronic)
6,9 l/ 100 km*1 (6MT)
EMISE CO2:
150 g/km*1 (Lineartronic)
160 g/km*1 (6MT)

*1 Spotřeba paliva ad emise CO2: V souladu s normou EC715/2007-2015/45/W.
*2 Pro modely 2.0D a 2.0D PREMIUM.
*3 Pro model 2.0D SPORT.

Vyšší stabilita

Blok motoru má plošší profil a je zabudován co nejblíže k povrchu vozovky. Celý vůz je tak stabilnější, vyváženější a za jízdy lépe odolává bočním silám, než je tomu u pohonů s odlišnou konstrukcí.

POHON VŠECH 4 KOL SYMMETRICAL ALL-WHEEL DRIVE

Kontrola znamená jistotu a stabilita přináší agilitu, která vás v případě Foresteru 2016 nadchne. Vozy Subaru jsou zárukou inspirující jistoty za volantem, a to díky přirozeně stabilní konstrukci pohonu Symmetrical AWD, jejíž součástí je i skvěle vyvážený motor SUBARU BOXER. Soustava pohonu vždy přenáší výkon na všechna čtyři kola, a zajišťuje tak lepší kontrolu na všech površích i za nepříznivých podmínek. Hlavní komponenty jsou uspořádány podélně, což napomáhá k výtečnému stranovému vyvážení i vysoké přesnosti při ovládání vozidla. Nízké těžiště je zase zdrojem mimořádně zábavné jízdy se skvělou odezvou. Výsledkem jedinečných vlastností soustavy pohonu Symmetrical AWD je příkladná ovladatelnost a schopnost vyhnout se každému
nebezpečí.

ZAVĚŠENÍ KOL

Forester používá vyladěnou soustavu zavěšení předních i zadních kol pro agilní ovladatelnost a příkladné jízdní schopnosti na nejrůznějších površích a za každých podmínek. Forester je navýsost všestranný model, o čemž vypovídá i tuhost pružin a tlumení odladěné pro hladké silnice i nerovné polní cesty. V případě provedení DIT se u zavěšení předních kol používají olejová těsnění regulující tření, vodicí pouzdra a nová hydraulická kapalina v tlumičích. Odladění soustavy zavěšení kol po této optimalizaci pomáhá ještě lépe tlumit vibrace a potlačovat náklony karoserie. U provedení DIT byl dále doplněn pomocný rám v zadní části vozu, který tvoří tužší základnu k instalaci zavěšení zadních kol, což se odrazilo v ještě lepších jízdních vlastnostech a výraznější zpětné vazbě od řízení.

SI-DRIVE

Systém Subaru Intelligent Drive (SI-DRIVE) dokáže upravovat odezvu hnacího ústrojí v závislosti na stylu vaší jízdy, stavu vozovky či aktuální situaci, která může nastat. Provádí rychlé přemapování odezvy škrticí klapky
a chování automatické převodovky, abyste za všech okolností měli k dispozici optimální jízdní schopnosti.

Režim Sport Sharp

Režim Sport Sharp zaměřený na co nejostřejší odezvu využívá maximální výkonový potenciál motoru. V tomto režimu motor bezprostředně reaguje na polohu plynového pedálu, aby reagoval co nejvyšším výkonem při akceleraci. Pomocí páček řazení pod volantem můžete v režimu Sport Sharp ještě lépe kontrolovat výkonový potenciál motoru prostřednictvím osmi virtuálních převodových stupňů (podobně jako u konvenční osmistupňové převodovky), a jízdu si tak užít na maximum.

Režim Intelligent

Systém SI-DRIVE aktivuje režim Intelligent k dosažení okamžité jízdní odezvy v kombinaci s nízkými emisemi. Mapování škrticí klapky optimálně vyvažuje požadavky na hladký chod a nízkou spotřebu.

Režim X-Mode a pomocník pro sjíždění svahů

Písmeno „X“ značí dodatečné schopnosti – pro každého řidiče a prakticky na jakékoli vozovce. Stačí stisknout tlačítko a režim X-Mode se ujme řízení motoru, převodovky, pohonu AWD, brzd a dalších komponent, aby vás bezpečně a s maximální jistotou provedl špatnými cestami i po kluzkém povrchu. Pomocník pro sjíždění svahů přijde ke slovu v náročných sjezdech, kde je zárukou vyšší jistoty za volantem. Udržuje stabilní a kontrolovaný hybný moment, aby se řidič mohl lépe soustředit na řízení a nemusel se zabývat brzděním.

subaru-forester

Sedadla, bezpečnostní pásy a airbagy SRS

Standardní součástí výbavy každého Foresteru jsou čelní airbagy SRS*, doplněné o přední boční airbagy, hlavové záclonové airbagy SRS* a kolenní airbag SRS*. Výškově nastavitelné ezpečnostní pásy pro přední cestující jsou vybaveny předpínači k bezpečnému přidržení pasažérů v případě nehody, stejně tak jako omezovači zátěže, které zabraňují nadměrnému působení sil v oblasti hrudníku. Na maximální bezpečnost cestujících je pamatováno i v případě nárazu do vozidla zezadu. Přední sedadla jsou vybavena tuhým rámem a pevnými opěrkami hlavy. Upevnění vnitřních pružin sedadel je řešeno s ohledem na pohlcování nárazové energie. Kombinace všech opatření napomáhá snížit případné riziko poranění krční páteře.

Prstencové výztuže karoserie

Prstencové výztuže karoserie zvyšují odolnost kabiny v oblasti střechy, dveří, sloupků a podlahy. Díky konstrukci využívající strategicky rozmístěné vysokopevnostní materiály je nárazová energie v případě nehody odvedena mimo prostor pro cestující. Přestože je rám celkově pevnější a vykazuje vyšší torzní tuhost, zůstává i nadále lehký.

Speciálně rozvržená kabina pro zvýšení ochrany

Pokud jde o otázky bezpečnosti, všechny vozy Subaru překonávají běžně používané postupy. Motor SUBARU BOXER s převodovkou využívá speciální konstrukci zabraňující jeho proniknutí do prostoru kabiny s ohledem na lepší ochranu všech cestujících.

Soustava brzd

Standardně montované kotoučové brzdy na všech čtyřech kolech jsou vybaveny systémem ABS s funkcí elektronického rozdělování brzdné síly (EBD), která pomáhá optimálně rozdělovat brzdnou sílu mezi všechna čtyři kola, a dále brzdovým asistentem a funkcí překlenutí brzd při brzdění v nouzových situacích. Ve výbavě je i pomocník pro rozjezd v kopci (Auto Vehicle Hold), zabraňující couvnutí vozidla při rozjezdu v prudkém svahu. U vozů v provedení DIT se s ohledem na ještě lepší brzdné schopnosti doplňují větší 17” kotouče s odvětráváním vpředu, resp. 16” kotouče s odvětráváním na zadní nápravě.

Stabilizační systém

Stabilizační systém (standardní součást výbavy každého Foresteru) pomocí několika čidel nepřetržitě sleduje a vyhodnocuje, zda vůz pokračuje ve správném směru dle pokynů řidiče. Pokud se vůz při průjezdu zatáčkou nebo vyhýbacím manévru blíží k mezím stability, upraví se rozdělení hnacího momentu systému AWD, výkon motoru a brzdná síla na každém z kol tak, aby vůz neztratil požadovaný směr.

Zdroj: www.subaru.cz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *